به گزارش هنرآنلاین، این فیلمساز اعتقاد دارد اعتبار جهانی دکتر محمد جواد ظریف می‌تواند در صورت حضور او در منطقه، نگاه‌ها رابه مسلمانان روهینگیا جلب کند.

 مرتضی آتش زمزم که با گروه تولیدش این روزها در مرز میانمار و بنگلادش مشغول ساخت مستندی سینمایی برای مخابره شرایط غیرانسانی و ناگوار مسلمانان روهینگیا است،گفت:ما به عنوان نماینده‌ای کوچک از سینمای ایران تلاش کردیم خودمان را به این منطقه بحران زده برسانیم تا بخشی از درد و رنج دلخراش مسلمانان آواره روهینگیا را در قالب مستندی سینمایی به گوش جهان و دولتمردان برسانیم.آن هم در شرایطی که اینجا اوضاع مردم بسیار ناگوار است.ما کار تصویربرداری را از منطقه پالان خالی و رودخانه ناف واقع در مرز میانمار و بنگلادش شروع کرده‌ایم.

او افزود: اینجا دو فاجعه نظر ما را جلب کرد؛ یکی قضیه مسلمان‌کشی توسط دولت میانمار که متاسفانه با بی اعتنایی آنگ سان سوچی تداوم یافته و دیگر این‌که بیش از سیصد تا چهارصد هزار نفر از مسلمانانی که از این نسل‌کشی گریختهاند، به کشور بنگلادش آمدهاند و اینجا از تمام امکانات اولیه زندگی مثل آب، برق و حتی غذای کافی بیبهرهاند. در این شرایط که جامعه جهانی هم کمکی به این مردم آواره نمیکند، مردم بنگلادش با این‌که خودشان وضع معیشتی و اقتصادی مناسبی ندارند، اما تلاش میکنند تا به آوارگان تا حد توان کمک رسانی کنند. امیدوارم از ایران هم بیشتر محمولههای غذا، کمکهای پزشکی و وسایل اسکان به اینجا ارسال شود که بشدت مورد نیاز مردم آواره است.

کارگردان "مالیخولیا" گفت: ما از کمک رسانی مردم بنگلادش و وضع مرارت بار مسلمانان آواره و بیپناه در مستندمان تصاویر زیادی گرفتهایم که امیدوارم زودتر آماده شود بلکه تا دیر نشده این تصاویر توجه جامعه جهانی را نسبت به حل این مسئله جلب کند. رضا شاکری و کاووس آقایی مرا در ساخت این مستند یاری میکنند. بلد منطقه و راهنمای ما هم امجد حسین نام دارد که بومی اینجاست و کمک کرده تا با مردم آواره ارتباط برقرار کنیم و مطالباتشان را در مستندمان بیاوریم.

او در پایان بیان کرد:آوارگان میانمار چشم انتظارحضور یک مقام بلندپایه ایرانی هم هستند.به نظرم اعتبارجهانی دکتر محمد جواد ظریف می‌تواند در صورت حضور او در منطقه،نگاه‌ها را به مسلمانان آواره روهینگیا جلب کند.