سرویس سینمایی هنرآنلاین:  بهنوش صادقی که سال گذشته فیلم "خانه دیگری" را کارگردانی کرد این روزها مشغول مذاکره برای ساخت فیلم بعدی خود است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین باره گفت: همچنان درگیر بازنویسی فیلمنامه جدیدمان هستیم که مهنوش صادقی در حال نگارش و بازنویسی آن است و تنها مذاکراتی برای یافتن تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار داشتم که هنوز قطعی نشده است.

صادقی درباره ژانر اثر جدید خود بیان کرد: فیلم جدیدم یک اثر طنز است و با "خانه دیگری" تفاوت بسیار زیادی دارد. من در طنز هم دغدغه‌ام بیان یک معضل اجتماعی است و تلنگری است به آدم‌ها درباره مسائلی که در زندگی با آن‌ها درگیر هستیم و در زندگی ما جریان دارند. فیلمنامه هجو نیست و در قالب کمدی حرفی برای گفتن دارد.

این کارگردان جوان ادامه داد: از آنجایی که فیلمنامه قصه‌ای زنانه دارد در تلاش هستم در پشت دوربین هم بیشتر از همکاران زن بهره بگیرم تا بتوانم از نگاه زنانه آن‌ها استفاده کنم، البته که در بخش‌هایی بی‌شک از همکاران مرد هم دعوت به همکاری خواهیم کرد. 

صادقی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا پس از کار روی یک معضل اجتماعی به سراغ ژانر طنز رفته، آیا این به دلیل فروش بیشتر فیلم‌های طنز است یا نه، اظهار کرد: هنوز فیلم اول من اکران نشده و بازخوردها را ندیدم که بخواهم درباره فروش یا گیشه فیلم بعدی تصمیمی بگیرم. انتخاب یک فیلمنامه طنز برای کار دوم از ابتدا جزو برنامه‌ریزی‌های من و مهنوش بود و می‌دانستیم که قرار است چه کاری انجام دهیم. حتی طرح فیلمنامه اثر سومم از الان مشخص است و می‌دانم که قرار است چه چیزی بسازم. هر آدمی برنامه‌ریزی‌ها و آینده‌نگری برای خود دارد و من هم اینطور برنامه‌ریزی کرده بودم که پس از یک فیلم اجتماعی به سراغ ژانر کمدی بروم و یک فیلم طنز بسازم.

وی ادامه داد: اما فضای جامعه این روزها به اندازه‌ای غمگین است و هر روز اخبار غم‌انگیزی می‌بینیم و می‌شنویم و روزمان را با یک شوک آغاز می‌کنیم که حس می‌کنم حداقل ما فیلم‌سازان باید به این موضوع دامن نزنیم و به گونه‌ای دیگر کار کنیم. البته بی‌شک واقعیت را باید گفت و من به عنوان یک فیلمساز همان را نمایش می‌دهم و آنچه از جامعه می‌گیرم در کارم نمود پیدا می‌کند. باید پذیرفت که حال جامعه خوب نیست که بخواهیم فیلم مفرح و بی‌دغدغه  بسازیم.  ساخت فیلم طنز هم باید چیزی در خود داشته باشد و مخاطب را به حال خود رها نکند که پس از دیدن فیلم بگوید خب که چی! در واقع باید به گونه‌ای کار کرد که علاوه بر خنداندن فیلم یک نکته‌ای در خود داشته باشد و پس از پایان فیلم علاوه بر این که مخاطب را خندانده ذهن او را هم درگیر موضوع خود کند.