سرویس سینمایی هنرآنلاین: نشست خبری فیلم سینمایی "آهوی پیشونی سفید 2" با حضور جواد هاشمی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، امیرغفارمنش، ترلان پروانه، امیررضا احمدی، ارسلان قاسمی بازیگران این فیلم و بهنام صبوحی آهنگساز با اجرای منوچهر اکبرلو صبح امروز در سالن شهید فردی برگزار شد.

در فصل دوم از مجموعه "آهوی پیشونی سفید " اختاپوس از درون یک غار امورات قلعه را فرمانروایی می‌کند. او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آنها بل بله را به خدمت گرفته و بل بله برای به دست آوردن پیشونی سفید و به دست آوردن امپراطوری اختاپوس و تشکیل امپراطوری تمام تلاشش رو به کار می‌گیره...

محمدرضا شریفی نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، امیرغفارمنش، هومن حاجی عبدالهی، ابراهیم شفیعی، امیر سهیلی، داریوش پیرو، فرزانه زهره وند، یوسف طاهریان، رکسانا وطن خواه بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در نقش‌های مختلف حضور دارند.

 در ابتدای این نشست سید جواد هاشمی طی سخنانی گفت: ساخت فیلم "آهوی پیشونی سفید" یک آرزو برای معلم آموزش و پرورشی بود که 30 سال در این فضا کار کرده و با بچه‌ها بزرگ شده است. دغدغه من این بود که حتماً این کار را انجام دهم. در وهله اول برای کودک و نوجوان که درشان نوجوان و خانواده‌ها فیلم بسازم و دوم یک مفهوم بسیار مهم را مطرح کنم و با بچه‌ها وارد مذاکره شوم و بعد در مراحل دیگر آموزش را هم در نظر بگیرم. بدون شک بچه‌ها را نادیده گرفتیم و بالای 30 سال است که متوجه نیستیم بچه‌ها در این مملکت زندگی می‌کنند و باید با فرهنگ و آداب و رسوم ما بزرگ شوند و آنها را تنها سپردیم دست خدا. بچه‌ها از دسته رفته‌اند و من این را خیلی محکم می‌گویم که هیچ خوراکی برای آنها نداریم و انتظار هم داریم که آنها خوب رفتار کنند و مشکلی نداشته باشند.

وی در خصوص جذب سرمایه برای ساخت فصل دوم این فیلم ادامه داد: ادعا می‌کنم فصل یک، دو و سه از مجموعه فیلم سینمایی "آهوی پیشونی سفید" پرهزینه‌ترین فیلم‌های کودک و نوجوان در تاریخ سینمای ایران بوده و از این بابت مطمئن هستم. کارگردانی ادعا کرده بود که برای تولید فیلمش 8 میلیارد هزینه کرده در حالیکه رقم کمتر از این بود، اما ما ادعای اینچنینی نداریم و خود کار گویای همه چیز است. ما از حضور بازیگرانی بهره گرفتیم که جزو بهترین‌ها هستند و به این دلیل هم این کار را کردیم که ساخت فیلم کودک برایمان یک کار دم دستی نیست.

هاشمی افزود: "آهوی پیشونی سفید 2" یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های سینمایی با هزینه بسیار بالاست. من 5 سال صبوری کردم تا بازخوردها را ببینم و بعد از آن شروع به ساخت قسمت بعدی این فیلم بکنم. چرا که بچه‌ها 5 سال بزرگتر شده‌اند و تغییر کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای تولید این اثر سینمایی حتی خانه و دفتر کار خود را نیز به فروش رسانده است، درباره بازگشت سرمایه گفت: به فکر بازگشت سرمایه نیستم و این را به سرمایه گذاران کار هم گفته‌ام. این کار به جز عشق میسر نمی‌شود و ما قرار است برای بچه‌ها کار کنیم بنابراین اینجا عقل نباید جلو بیاید و تنها عشق است و دل که باید کار کند. در دوره‌ای از ادوار مدیریتی بنیاد فارابی موقع تدوین "اختاپوس" پول کم آوردم و با التماس توانستم 20 میلیون تومان از فارابی پول بگیرم اما همین باعث شد تا صدور حکم جلب من هم پیش بروند. این در حالی است که هنوز پس از گذشت این همه سال سینما فرهنگ 11 میلیون بابت فروش این فیلم به ما بدهکار است. در نهایت معتقدم در سینما اشکالی ندارد که شکست مالی بخوری امیدوارم شکست فرهنگی نخوریم.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: نمی‌توانم بگویم مخاطب شناسی من سنجیده بود اما چون با بچه‌ها سر و کار داشتم مطالعه کردم. با بچه‌ها زندگی کردم و بزرگ شدم. به هر حال تعدادی ممکن است با فیلم ارتباط برقرار نکنند، اما تلاش شده اگر در فیلم کسی نقش گرگ را بازی می‌کند و حرف می زند کودکان و نوجوانان آن را باور کنند. موضوع ما خیر و شر است که تا ابد می‌تواند ادامه داشته باشد. چرا که بچه‌ها دوست دارند رؤیا سازی کنند و من تلاش کردم شخصیت‌ها را به گونه‌ای طراحی کنم که برای بچه‌ها باورپذیر باشد و من بتوانم حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشم.

وی با بیان این که ساخت فیلم برای بچه‌ها کاری جذاب اما بسیار سخت است گفت: در زمان اکران فیلم ما برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران با 5 فیلم دیگر که همگی در ژانر کودک بودند فیلممان اکران شد و این فیلم سی دی‌اش در طی دو روز تمام شد. بازیگران ما بیشتر از هرکسی من را تحت فشار گذاشتند. امین زندگانی بارها زنگ زد و گفت چرا قسمت دو "پیشونی سفید" را نمی‌سازید. بگذارید به این نکته اشاره کنم که در انتخاب اسم (اختاپوس) اشتباه کردم اما یادمان باشد کودکان بسیاری از آثار کودک جهان را می‌بینند دارای صحنه‌های ترسناک و جذاب است. مهناز افشار خودش لطف داشت با من تماس گرفت و گفت که می‌خواهد در قسمت دو پیشونی سفید حضور داشته باشد. هیچ دلیل خاصی نداشت اما در ذهنم کاراکترهایم را بر اساس روح و روانی خودم در ذهنم انتخاب می‌کنم؛ اما کاراکتر پیشونی طلا با بازی لیلا اوتادی در ذهن من نزدیکتر به شخصیتی بود که می‌خواستم اما مهناز افشار بازیگر بسیار توانمندی است.

ترلان پروانه بازیگر نقش "پیشونی سفید " نیز بیان کرد: طرز تفکر من نسبت به 5 سال گذشته تغییر کرده و دراین چند سال هم گزیده کار کردم و "پیشونی سفید" برای من اهمیت زیادی داشت که امروز دوباره حاضر شدم تا در قسمت دوم آن حضور داشته باشم وقتی نقشی را خلق می‌کنی که بازخورد خوبی داشته روی آن تعصب داری و من هم درباره این نقش همین احساس را دارم و به صبرانه منتظر ساخت قسمت‌های بعدی آن هستم.

امیررضا احمدی بازیگر نوجوان فیلم که نقش فلفلی را ایفا می‌کند نیز اظهارکرد: واقعاً فکر کنم ۳۰ بار این فیلم را دیدم چون نقش‌ها را دوست دارم چرا که نه زیاد ترسناک هستند و نه خواب آور بلکه فیلم دوستداشتنی است و خوشحالم که در این فیلم حضور دارم.

بهنام صبوحی آهنگساز این اثر نیز گفت: از آنجایی که فیلم موزیکال است ما ضبط آهنگ‌های آن را آغاز کرده‌ایم. قرار است برای این فصل 12 ترانه داشته باشیم که از شب گذشته بخش‌هایی که مربوط به ترانه است را ضبط کردیم. افراد کمی در بازیگری هستند که درست بخوانند اما امیر غفارمنش و یا امین زندگانی تسلط خوبی در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: ما برای موسیقی این فیلم از انواع سبک‌های مختلف موسیقی مثل سنتی، راک، رپ و ... استفاده کردیم و امیدواریم که ثمره کار دوست داشتنی و لذت بخش باشد و خانواده‌ها و کودکان از دیدن آن لذت ببرند.