سرویس سینمایی هنرآنلاین: درام/کمدی جنایی "سابربیکن" (Suburbicon) به کارگردانی جرج کلونی روز اولین بار در دنیا روز شنبه در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز نمایش داده شد و مورد استقبال قرار گرفت.

مت دیمن، جولین مور، جاش برولین و اسکار آیزاک در این فیلم بازی می‌کنند که در دهه 1950 روی می‌دهد. داستان درباره خانواده‌ای به ظاهر بی‌نقص در حومه شهر است که وقتی یک سرقت از خانه اشتباه از کنترل خارج می‌شود، گرفتار مارپیچی از خیانت، زنا و حق‌السکوت می‌شوند.

فیلمنامه این کمدی سیاه را برادران کوئن نوشته‌اند. فیلمنامه در دهه 1980 نوشته شد و کلونی و همکارش گرانت هسلو آن را بازنویسی کرده‌اند. "سابربیکن" تلفیقی از طنز، نوآر و تفاسیر اجتماعی است و به گفته کلونی فیلمی "خشمگین" نیز هست.

کلونی روز گذشته در نشست مطبوعاتی فیلم جدید خود گفت: مردم خشمگین هستند. ما از دست خودمان خشمگین هستیم، از شیوه اداره کشور و از شیوه اداره دنیا. فکر کنم این فیلم بازتاب این مسئله است، اما من نمی‌خواستم "سابربیکن" تنها یک درس مدنی باشد. می‌خواستم بامزه باشد، اما قطعا فیلمی خشمگین است و وقتی آن را فیلمبرداری می‌کردیم خشمگین‌تر هم شد.

"Suburbicon" یکی از 21 فیلم بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز است که 30 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود.

روز شنبه همچنین فیلم فرانسوی "خانه کنار دریا" (The House by the Sea) به کارگردانی روبر گدیگیان در این بخش نمایش داده شد.