سرویس سینمایی هنرآنلاین: در هفته‌ای که گذشت" اکسیدان" همچنان به لحاظ فروش در صدر جدول قرار گرفت، در حالی که فیلم "تابستان داغ" نیز از روز چهارشنبه 8 شهریور ماه به گردونه اکران فیلم‌ها افزوده شد.

"تابستان داغ"  ساخته ابراهیم ایرج زاد در مدت 2 روز 90 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت. پرى ناز ایزدیار، على مصفا، مینا ساداتى، یسنا میرطهماسب، مانیا علیجانى و صابر ابر بازیگران اصلى"تابستان داغ" هستند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: نسرین قصد طلاق از همسرش را دارد اما  نمی‌تواند دختر شش ساله‌اش را از او بگیرد. زندگی‌اش را جمع کرده بی اطلاع شوهر به گوشه‌ایی از شهر پناه می‌برد.او برای گذران زندگی مشغول کار در مهدکودک بیمارستانی می‌شود و مجبور است دخترش را در خانه تنها بگذارد، که شوهرش آنها را پیدا می‌کند...

"اکسیدان " ساخته حامد محمدی موفق شد، طی مدت 80 روز 9 میلیارد و 150 میلیون تومان فروش را تجربه کند. در خلاصه داستان آن آمده: اصلان اگر می‌دانست گرفتن ویزا این‌همه دردسر دارد، اصلاً عاشق نمی‌شد. جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، رضا بهبودی، لیندا کیانی، علی استادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"فصل نرگس " دومین ساخته نگار آذربایجانی در مقام کارگردان طی مدت 23 روز موفق به فروش 200 میلیون تومانی شده است. "فصل نرگس " در ژانر اجتماعی با نگاهی انسان دوستانه، قصه‌ای امید بخش را به شیوه‌ای متفاوت روایت می‌کند. یکتا ناصر، ریما رامین فر، امیر آقایی، پژمان بازغی، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، صالح میرزاآقایی، شیرین اسماعیلی، شبنم گودرزی و گوهر خیراندیش ترکیب بازیگران فیلم "فصل نرگس " را تشکیل می‌دهند.

"سارا و آیدا " آخرین ساخته مازیار میری طی 23 روز تاکنون یک میلیارد و 750 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم روایت دوستی سارا و آیداست که براثر یک اتفاق تبدیل به فاجعه‌ای غیرقابل‌جبران می‌شود. در این فیلم که فیلمنامه آن را امیر عربی نوشته، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان بخش نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا " ساخته سامان مقدم در مدت 114 روز اکران تاکنون توانسته است 21 میلیارد و80 میلیون تومان فروش داشته باشد. در این فیلم رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، رضا ناجی و على قربان زاده به‌عنوان بازیگران اصلی و شهلا ریاحى، کتایون امیرابراهیمی، محسن قاضی مرادى، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدى به ایفای نقش می‌پردازند.

"رگ خواب " ساخته حمید نعمت اله که هفته پایانی خود را سپری می‌کند توانست طی مدت 69 روز 4 میلیارد و 900 میلیون تومان فروش داشته است.

"رگ خواب " را معصومه بیات نوشته و حمید نعمت اله آن را کارگردانی کرد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق به سه سیمرغ بلورین جشنواره برای بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین عکس شد. در این فیلم لیلا حاتمی، کورش تهامی، حمیدرضا آذرنگ و الهام کردا به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره یک زن است، زنی که زندگی‌اش به انتها رسیده اما او تلاش می‌کند تا سرفصلی دوباره برای زندگی خود فراهم کند.

"گذر موقت " ساخته افشین هاشمی در 30 روز موفق به فروش 210 میلیون تومانی شده است. در این فیلم اسماعیل محرابی، مسعود کرامتی، پانته آ بهرام، شقایق دهقان، شقایق فراهانی، شبنم فرشاد جو به ایفای نقش می‌پردازند و داستان آن نیز درباره دو پیرمرد است که در شبی تاریک، تصمیمی مفرح می‌گیرند.

"بیست و یک روز بعد " ساخته محمدرضا خردمندان طی 30 روز تاکنون موفق به فروش 810 میلیون تومانی شده است. این فیلم برگزیده جشنواره فیلم کودک ونوجوان اصفهان بوده است و در آن ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی و رضا استادی به ایفای نقش می‌پردازند و قصه فیلم ملودرامی است از قصه‌ زندگی نوجوانی به نام مرتضی.

"ساعت 5 عصر " اولین ساخته سینمایی مهران مدیری طی مدت 41 روز موفق به فروش 8 میلیارد و 200 میلیون تومانی شده است.  قصه "ساعت ۵ عصر " روایت کننده مشکلاتی است که برای همه ما در تهران پیش می‌آید، ولی چون به آن‌ها عادت کرده‌ایم و همواره با آن‌ها زندگی می‌کنیم، دیگر از دیدن آن‌ها شوکه نمی‌شویم، از بیرون دیدن و اغراق در آن می‌تواند ما را متوجه اطرافمان کند. در "ساعت 5 عصر " سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، پانته‌آ سیروس و ... حضور دارند.

"ماه در جنگل" ساخته سیامک شایقی در سال 94 است، طی مدت 9 روز 4 میلیون و 200 هزار تومان فروش را تجربه کرده است.

 این فیلم داستان آقا محرم، جنگلبان کارکشته‌ جنگل‌های (زیرآب) مازندران را روایت می‌کند که توسط قاچاقچیان چوب به‌شدت مضروب شده و در بیمارستان بستری‌ است. یحیی پسر جوان آقا محرم، علیرغم آنکه تمایلی به ادامه‌ راه پدر نداشته، آقا محرم را با خود به کلبه‌ جنگلی می‌برد تا هم مراقبت از او را به عهده بگیرد و هم ناگزیر مراقبت از جنگل را، اما قاچاقچیان چوب اقدامات تخریبی‌شان را ادامه می‌دهند و یحیی پایداری‌اش را ... . در این فیلم لادن مستوفی، آزیتا حاجیان، فربد فرهنگ، کیوان زند، مهسا طهماسبی، رزگار خاطری، آرمان سلطان‌زاده، علی عظیمی، مهتاج نجومی و کیانوش گرامی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"زادبوم " ساخته ابوالحسن داوودی نیز طی مدت 23 روز موفق به فروش 400 میلیون تومانی شده است.

 این فیلم در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از میان 6 نامزد سیمرغ بلورین این رویداد، جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی متن را دریافت کرد و همچنین در بخش بین‌الملل جشنواره نیز به‌عنوان بهترین فیلم پلاک طلایى سیمرغ و سیمرغ نگاه ملى را از آن خود کرد، اما با بی‌مهری مواجه شد و 9 سال فرصت اکران و دیده شدن روی پرده سینماها را از دست داد. در این فیلم که فیلم‌برداری آن در آلمان، امارات و ایران انجام‌شده است، بازیگرانی چون عزت‌الله انتظامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، بهرام رادان، پگاه آهنگرانی، مهدی سلوکی، احمد کاوری، رضا آحادی، هوشنگ توکلی، علی مردانه، عطاءا…مرادی، رناته بیلیب‌ترو، اولریکه کارگوس و هنده کلاین به ایفای نقش پرداخته‌اند... داستان "زادبوم " درباره ارتباط شخصیت‌های اصلی فیلم با زادگاه، خانواده، سیاست و هویت گمشده‌شان در شرایط اجتماعی جامعه است. فیلم درباره خانواده‌ای ازهم‌پاشیده است که هرکدام در گوشه‌ای از دنیا زندگى می‌کنند و وقایعى آن‌ها را دوباره گرد هم می‌آورد.