سرویس سینمایی هنرآنلاین: برنامه "خارج از کادر" به تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی و کارگردانی قاسم صالحی جمعه‌ها ساعت 22:30 از شبکه آی فیلم پخش می‌شود و هنرمندان ایرانی اعم از بازیگر، خواننده، بدلکار و ... با حضور در این برنامه برای بینندگان آی فیلم از زندگی شخصی و هنری خود و چگونگی طی کردن مسیر موفقیت‌هایشان می‌گویند.

عاطفه خالدی تهیه‌کننده "خارج از کادر" در معرفی این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: شبکه آی فیلم رویکردش فیلم و سریال است و اگر مستند یا آیتم ترکیبی داشته باشد با رویکرد فیلم و سریال است. مهم‌ترین رکن خلق آثار هم بازیگران و عوامل پشت‌صحنه آن هستند. برنامه‌های مستقل در این عرصه زیاد است و جای یک برنامه مستقل که روابط دوستانه با بازیگران و عوامل داشته باشد در آی فیلم خالی بود.

وی ادامه داد: خارج از کادر یک برنامه شخصیت محور است و با عوامل پشت‌صحنه و بازیگران به گپ ­و­ گفت می‌نشیند. سعی می‌کنیم روایتی صمیمانه با سوژه اصلی مستند برقرار کنیم و در صورت امکان زوایای کمتر پرداخت‌شده شخصیتی وزندگی این هنرمندان به تصویر کشیده شود.

وی افزود: در این برنامه قصد داریم که خود شخصیت را معرفی کنیم؛ اینکه چطور به اینجا رسیده، کدام کارش را بیشتر دوست دارد، کدام نقشش را بیشتر دوست دارد، خلوت خودش را چطور پر می‌کند و سؤالاتی ازاین‌دست.

خالدی بابیان اینکه برای خارج شدن از فضای کار، گاهی وارد منزل میهمانان می‌شویم و با آن‌ها گفت‌و‌گو می‌کنیم، توضیح داد: از نام "خارج از کادر" برمی‌آید که برنامه خارج از قابی که همیشه به تصویر کشیده شده ضبط شود و حتی گاهی با افرادی که اسمشان را در تیتراژها می‌بینیم و مقابل دوربین دیده نمی‌شوند. هدف ما گفتگوی صمیمانه با این عوامل خارج از قاب دوربین تصویر است و این فضا بستگی به کاری دارد که این دوستان در اختیار ما می‌گذارند.

این تهیه‌کننده همچنین درباره تفاوت این برنامه با سایر برنامه‌های این‌چنینی که تاکنون از شبکه‌های مختلف سیما پخش‌شده‌اند بیان کرد: مستندهایی که تاکنون از افراد ساخته‌شده‌اند باکار ما کاملاً متفاوت است، چراکه ما تلاش کردیم تا خلوت افراد و دغدغه‌هایشان را به نمایش بگذاریم. تلاش شد این اتفاق بیفتد و به حریم خصوصی افراد در صورت علاقه‌مندی وارد شویم و از نحوه ورودشان به این حرفه، فیلم‌هایی که کارکردند، دغدغه‌ها، آرزوها و دل‌تنگی‌هایشان صحبت کنیم.

وی درباره تفاوت فصل اول این برنامه با فصل دوم آن نیز اظهار کرد: سعی می‌کنیم پشت‌ صحنه فیلم‌های فاخری که این عزیزان دارند را هم داشته باشیم و رویکردمان در انتخاب مهمانان هر برنامه، به این شکل است که یا افراد ارزشی هستند که بعضاً یا فراموش‌شده‌اند و یا کم‌کار شده‌اند و یا آثارشان در حال پخش است. تفاوت کارمان نیز در این دو فصل به این شکل است که ما به سراغ فضایی رفتیم که از تصاویر آرشیوی و فیلم‌های خودشان هم استفاده می‌کنیم و لوکیشن‌هایمان متفاوت است و متناسب با افراد انتخاب می‌شوند. همچنین از افرادی که به‌نوعی با مهمان برنامه وجه مشترکی دارند را نیز انتخاب می‌کنیم و درباره مهمان برنامه با او به گفت‌وگو می‌پردازیم.

خالدی در خاتمه درباره ادامه تولید این برنامه نیز گفت: شبکه تمایل دارد که این برنامه تا پایان سال تولید شود. در حال حاضر 15 قسمت از سری جدید به روی آنتن رفته است و قرار است این روند ادامه داشته باشد. ضمن اینکه قصد داریم کمی هم به سراغ افرادی که به شکل مناسبتی کارکرده‌اند برویم. چراکه ما در حال حاضر هفته دفاع مقدس و محرم و صفر را هم پیش روداریم و متناسب با این ایام از مهمانان مختلف دعوت به عمل می‌آوریم.

تهیه‌کننده این برنامه با اشاره به اینکه هنرمندان زیادی مثل مجید میرفخرایی، مسعود جعفری جوزانی، جواد افشار و یدالله صمدی در قاب "خارج از کادر" قرارگرفته‌اند، گفت: این هفته با حضور حسین محجوب بازیگر سریال‌هایی چون صاحبدلان، سلطان و شبان، در مسیر زاینده‌رود و ...گفت‌وشنودی صمیمانه با این هنرمند برجسته و پیشکسوت خواهیم داشت و مرور کوتاهی نیز بر کارنامه بازیگری وی صورت خواهد گرفت.

"خارج از کادر" هر هفته جمعه ساعت 22:30 از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت 06:30 و 14:30 روز شنبه و 22:30 دوشنبه روی آنتن خواهد رفت.