سرویس سینمایی هنرآنلاین: گیتی قاسمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون منتظر اکران فیلم "سد معبر " به کارگردانی محسن قرایی است و این روزها خود را  آماده‌ می‌کند تا با یک نمایش جدید به روی صحنه برود.

قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیرش در حوزه تصویر بیان کرد: مینی سریال "نامه آخر" به کارگردانی دانش اقباشاوی را آماده دارم که قرار است شهریورماه از شبکه یک سیما روی آنتن برود.

وی ادامه داد: در این سریال نقش زنی را بازی می‌کنم که مراحل سنی مختلفی از زندگی او به نمایش درمی‌آید. موضوع درباره یک زن روستایی است که یکی از فرزندانش شهید می‌شود. تجربه خوب و عجیبی برایم بود. دانش اقباشاوی از کارگردانان جوان، خلاق و کار بلدی است که بسیار از همکاری با او رضایت دارم. ضمن اینکه نقش متفاوتی بود و فکر می‌کنم تاکنون در تلویزیون ما چنین نمایشی از مادران  شهید نشان داده نشده است.

بازیگر "ویلایی‌ها " درباره ویژگی‌های این نقش و تفاوت آن با سایر نقش‌هایی که تاکنون از مادران شهید به نمایش گذاشته‌شده، بیان کرد: این زن روستایی، یک مادر بسیار مستقل است که با کشاورزی امرار معاش می‌کند و فرزندانش را بزرگ می‌کند. به لحاظ پوشش کاملاً متفاوت نسبت به زنان دیگر است و اصطلاحی که کارگردان کار برای این زن به کار می‌برد "مادر عقاب " بود. چرا که معتقد بود باید نقش مادری را بازی کنم که شبیه عقاب است یعنی بسیار شجاع، تیزبین، قوی و محافظ خانواده. در این میان مادرانگی هم دارد و پیگیر کارهای تمام فرزندانش است. او انگیزه بسیار برای فرزندانش دارد و بااینکه خودش سواد و دانشی ندارد اما تلاش می‌کند تا بچه‌هایش را به‌درستی پرورش دهد و تمامی آن‌ها در سطوح بالای علمی مشغول به کار می‌شوند.

روزهای بهتر

گیتی قاسمی در نمایی از سریال"نامه آخر"

قاسمی افزود: درواقع این شخصیت در نوع حرف زدن، تأثیرگذار بودن روی خانواده و اطرافیان و سادگی‌اش قابلیت‌های متنوع شخصیتی دارد که به‌موازات هم وجوه مختلفی از این شخصیت را می‌سازند و این اتفاق برای من بسیار خوشایند بود.

این بازیگر درباره چرایی پذیرش این نقش گفت: در ابتدا برای پذیرش این نقش دو نگرانی داشتم. به این جهت که ما یک دوره زمانی چندساله از این شخصیت داریم و گریم و لباس در باورپذیری آن بسیار اهمیت داشت. از همان ابتدا از کارگردان خواهش کردم که این مسئله را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد تا ابتدا برای خودم این نقش باورپذیر باشد و بعد بتوانم آن را به نحوی بازی کنم که مخاطب هم باور کند. خوشبختانه وسواس کارگردان برای انتخاب طراح گریم و لباس باعث شد که به بهترین شکل ممکن این اتفاق رخ دهد و گریم این زن ابتدا برای خودم باورپذیر باشد و بعد با تمام انرژی‌ام تلاش کردم تا نقش این مادر را برای مخاطب هم باورپذیر کنم.

بازیگر نمایش "آبی مایل به صورتی " همچنین اضافه کرد: نوع برخورد کارگردان با مادر شهید و نوع نگاهش به زندگی او بسیار متفاوت از نگاه سایرین بود و به‌راحتی از کنار آن نگذشت.

قاسمی در ادامه به سایر فعالیت‌های خود اشاره کرد و افزود: این روزها با افسانه ماهیان مشغول تمرین نمایشی هستیم که مهرماه در سالن حافظ به روی صحنه می‌رود. همچنین قرار است نمایشی را در مقام کارگردان آذرماه در سالن باران به روی صحنه ببرم که کاری است از فرزانه سهیلی؛ به‌احتمال‌زیاد آبان و آذرماه نیز با ساناز بیان بعد از "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه " دومین تجربه همکاریم را پشت سر می‌گذارم.

وی ادامه داد: در سینما هم قرار است یک فیلم سینمایی بازهم به کارگردانی دانش اقباشاوی کار کنم که برای حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر تولید می‌شود، اما هنوز زمان کلید خوردن آن مشخص نیست.

کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر و جشن انجمن منتقدان سینمایی در خاتمه اظهار کرد: جا دارد از انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی تشکر کنم که بااینکه در جشن یازدهم جایزه‌ای دریافت نکردم، اما هر دو اثر شرکت داده‌شده در این جشن را دیدند و انتخاب کردند. بااینکه در "سد معبر" تنها یک سکانس بازی کردم و در "ویلایی‌ها " نیز یک نقش حاشیه‌ای داشتم، اما دیده شد و داوران هوشمندانه بازی‌های من را دیدند و این نشان می‌دهد که حجم نقش برایشان مهم نبوده و به کیفیت پرداخته‌اند.