سرویس سینمایی هنرآنلاین: ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم سینمایی "اشنوگل" به کارگردانی هادی حاجتمندی و علی سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره زمان اکران این فیلم سینمایی بیان کرد: با توجه به اینکه مدتی است پروانه نمایش این فیلم صادر شده است، این روزها در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم "اشنوگل" را همزمان با هفته دفاع مقدس و یا بعد از آن در سینماها اکران کنیم.

وی ادامه داد: همزمان مدتی است پیش تولید فیلم سینمایی "سگ‌های زرد" را شروع کردیم. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی احمد کاوری درباره گروه‌های تروریستی شرق کشور است. از آنجایی که بخش اعظمی از قصه در پاکستان و سیستان و بلوچستان می‌گذرد و امکان فیلمبرداری در آن مناطق وجود ندارد لوکیشن‌ها را در تهران و جنوب کشور بازسازی می‌کنیم. تقریبا لوکیشن‌ها آماده شده وبه محض مشخص شدن وضعیت و شرایط مالی پروژه کار را کلید خواهیم زد.

اصغری همچنین بیان کرد: این پروژه با همراهی بنیاد سینمایی فارابی و انجمن دفاع مقدس تولید می‌شود و درصورت مشخص شدن وضعیت مالی همانطور که گفتم این فیلم در اواخر شهریورماه به شکل جدی کلید زده می‌شود.

 تهیه کننده "نیمکت" در ادامه درباره تاخیر بوجود آمده برای تولید این فیلم سینمایی اظهار کرد: با توجه به اینکه ما عید فطر قصد داشتیم این فیلم را کلید بزنیم، قراردادها همگی عقد شده بود، ولی با توجه به تغییرات مدیریتی در بنیاد سینمایی فارابی و انجمن دفاع مقدس باعث شد تا کار به تعویق افتاده و دوباره باید قراردادها بسته شوند. چرا که برخی از بازیگران سر کار دیگری هستند و ممکن است برخی عوامل به طور کل تغییر کنند.

وی همچنین درباره موضوع و خط داستانی "سگ‌های زرد" گفت: داستان این فیلم درباره دو مهندس ایرانی است که در خط لوله صلح مشغول فعالیت هستند و توسط یک گروهک تروریستی در پاکستان گروگان گرفته می‌شوند و گروهی دیگر ماموریت می‌یابند تا آنها را یافته و آزاد کنند و در مسیر با گروه‌های تروریستی فعال در منطقه درگیر می‌شوند.

اصغری در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور گروهک‌های تروریستی درمنطقه، ساخت چنین فیلم‌هایی چه تاثیر مثبتی می‌توانند داشته باشند و نظر مخاطب را تا چه اندازه می‌توانند جلب کنند، اظهار کرد: به نظرم تهدیدهای امنیتی همیشه در کشور وجود داشته است. خصوصا در سال‌های اخیر نوک پیکان اصلی گروهک‌های تروریستی جمهوری اسلامی است و در تلاش هستند تا به مرزهای ایران نزدیک شوند. دفاع از مرزها توسط مرزبانان، مدافعان حرم و سربازان گمنام یکی از موضوعات به شدت مهم است که در بحث سیاسی و امنیتی باید به آن‌ها نگاه ویژه‌ای شود و در آثار فرهنگی نیز موضوعی استراتژیک است که روی آن باید تمرکز کرد. سینما باید به آن توجه کند و از این موضوع مهم و حیاتی غافل نشود پرداختن به این گروه‌ها و اهداف آنها برای مخاطب ایرانی جذاب است و کنجکاوی در ذات ایرانی‌ها وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: بهر حال موضوع مهمی است و امیدواریم نهادهای فرهنگی به این پروژه نگاه داشته باشند. ما گاهی در بخش مدیریت فرهنگی از آثار مهم غافل می‌شویم و زمانی روی می‌آوریم که خیلی دیر شده. فکر می‌کنم امروز زمان مناسبی است که به این موضوعات پرداخته ونهادهای فرهنگی نیز از ما حمایت کنند.

تهیه کننده " مردی شبیه باران" در خاتمه گفت: اگر تاخیر به وجود آمده بیش از این نشود، قطعا دوست داریم که فیلم در سی وششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید.