سرویس سینمایی هنرآنلاین: رضا اخلاقی راد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با سریال "گمشدگان" به تلویزیون بازگشته است.

او که پس از سریال "آسپرین" در سریال دیگری حضور نیافت این روزها در سریال رضا کریمی به ایفای نقش می‌پردازد. اخلاقی راد مدتی قبل نیز در فیلم کوتاه "هیولا" به کارگردانی سیاوش شهابی و تئاتر "خواب خیس ماهی‌ها " به کارگردانی پویان درزی نیز ایفای نقش کرده است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود و دلایل کم‌کاری‌اش گفت: بعد از فیلم "لرد" که اولین نقش اصلی و جدی من در سینما بود، بسیار خسته بودم و احساس می‌کردم باید صبر داشته باشم تا اتفاقات خوب خودش را نشان بدهد، چراکه قرار بود فیلم در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید و اولین نمایش آن در این جشنواره رقم بخورد، اما متأسفانه این‌طور نشد و موجب شد تا ما عقب بمانیم و بعد هم اتفاقاتی که در جشنواره برلین رخ داد همه محاسبات من را به هم‌ریخت.

بازیگر "ماتادور " افزود: متأسفانه بعد از حضور در فیلم "لرد " میزان پیشنهاد‌ها بسیار کاسته شد و حتی دیگر کسی به من زنگ نزد و به همین دلیل حس بایکوت شدن دارم.

این بازیگر در ادامه اظهار کرد: بسیار دلگیرم از شرایطی که اعمال می‌شود و نگاه ممیزی که نمی‌توانم تعریف آن را بفهمم. چراکه هر بار با تغییر مدیریت تعاریف نیز کاملاً تغییر می‌کنند و هنوز تعریف درستی از ممیزی و سانسور در سینمای ما وجود ندارد. اتفاقی که برای یک فیلم در یک دوره می‌افتد و آن را به مرحله توقیف می‌رساند در دوره بعدی کاملاً فراموش می‌شود و این اصلاً خوب نیست. متأسفانه فضای گفتگو و گفتمان در سینمای ما وجود ندارد و من زخم‌خورده این اتفاق هستم. تأکیدی که روی فیلم "لرد " وجود دارد، متأسفانه درست نیست و دوستان با ذهنیت خود همه‌چیز را ارزیابی می‌کنند درحالی‌که "لرد" یک فیلم کاملاً انسانی است و درباره انحطاط فضایل اخلاقی صحبت می‌کند. امیدوارم که مشکلات فیلم‌های توقیفی برطرف شده و با ذهنیت باز فضا برای گفتمان باز شود و این اجازه داده شود تا تولیدکنندگان آثار به گفتگو بنشینند.

اخلاقی راد درباره حضور در فصل دوم سریال "آسپرین" نیز بیان کرد: با فرهاد نجفی تجربه سریال "ماتادور" را داشتم و اولین تجربه نقش منفی من در آن سریال رقم خورد و بعد هم این همکاری ادامه یافت و به سریال "آسپرین" رسید. ابتدا نقش دیگری را برای من در نظر گرفته بودند، ولی ازآنجایی‌که نقش وحید چالش‌برانگیز بود دوست داشتم که در قالب این کاراکتر در سریال حضورداشته باشم، خوشبختانه نقش دیده شد و بر اساس بازخوردهایی که هم‌زمان با تولید و پخش سریال وجود داشت تصمیم بر آن شد که در فصل دوم این سریال نیز وحید حضورداشته باشد. طبق آخرین صحبتی که با فرهاد نجفی داشتم وحید در فصل دوم پیچیده‌تر نوشته‌شده است، ولی هنوز زمان دقیق کلید خوردن و تولید کار مشخص نشده و از آن اطلاعی ندارم.

وی ادامه داد: تاکنون در شبکه نمایش خانگی ما با سریال‌های قصه‌گو مواجه بودیم و هستیم و مردم ما قصه‌گویی را دوست دارند. ضمن اینکه بسیار تمایل به قصه‌های سرراست و بدون پیچیدگی دارند، اما "آسپرین" کاملاً متفاوت بود و چندخطی روایت می‌شد. فرمت این سبک‌ کار هنوز در ایران خیلی تعریف‌ نشده و باید آشنایی‌زدایی صورت می‌گرفت. ابتدا کمی نگران بودیم ولی تماشاگر به‌روزتر و سریال بین پذیرای سریال شد و این تجربه که جایش در شبکه نمایش خانگی ما خالی بود علیرغم ضعف‌هایی که داشت موردتوجه واقع شد.

اخلاقی راد درباره آثار جدیدش گفت: فیلم سینمایی "فصل شکار" به کارگردانی داریوش یاری را دارم که نمی‌دانم در چه مرحله‌ای از پس از تولید قرار دارد و تنها می‌دانم که برای حضور درسی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حال آماده‌سازی است. سریال "بی‌قرار 2" به کارگردانی خانم فلورا سام را هم آماده دارم که هنوز بعد از دو سال از زمان تولید، پخش نشده است.