سرویس سینمایی هنرآنلاین: مصطفی تقی زاده که "زرد" اولین ساخته او  در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر روی پرده رفت، این روزها خود را آماده می‌کند تا علاوه بر حضور جهانی فیلمش، فیلمنامه اثر دومش را نیز تبدیل به فیلم کند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌هایش گفت: مشغول ساخت یکسری فیلم مستند بودم که به سرانجام رسید و از سوی دیگر نگارش فیلمنامه جدیدم نیز به پایان رسیده و به‌زودی برای دریافت پروانه ساخت اقدام خواهم کرد.

تقی زاده افزود: بیش از یک سال بود که مشغول نگارش فیلمنامه جدیدم بود، چراکه یک داستان پرپیچ‌وخم و عجیب را شامل می‌شود. داستان این فیلم نزدیک به کار قبلی‌ام نیست و کاملاً متفاوت است، ولی به لحاظ ساختاری شبیه به فیلم "زرد " است و یک فیلمنامه قصه‌گو و پرگره را شامل می‌شود.

وی درباره داستان این فیلم عنوان کرد: فیلم کاملاً رئال و اجتماعی است و راجع به سوژه‌ای است که در سینمای ما کسی تاکنون به سراغ آن نرفته است و یا اگر هم رفته باشند بسیار اندک هستند، تا جایی که من حداقل به خاطر ندارم کسی درباره آن فیلمی ساخته باشد.

زرد2

این کارگردان جوان درباره حضور فیلمش در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: خیلی هیجانی برای حضور در جشنواره فیلم فجر ندارم، ضمن اینکه فیلم باید در فصل پاییز و زمستان فیلمبرداری شود و به همین دلیل قطعاً به جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد.

 فیلم سینمایی "زرد " اولین ساخته مصطفی تقی زاده در مهرماه به روی پرده سینماها می‌رود.

این فیلم که به‌تازگی جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن، دو جایزه اصلی جشنواره شانگهای را از آن خودکرده است، به‌زودی در جشنواره‌های جهانی دیگر نیز حضور خواهد یافت.

در این فیلم سینمایی علاوه بر بهرام رادان و ساره بیات که برای نخستین بار در یک اثر سینمایی مقابل هم قرارگرفته‌اند، بازیگرانی چون مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی، امیرعلی نبویان، علیرضا استادی، متین ستوده، مرتضی تقی زاده، علی صالحی، شهروز دل افکار، رومینا رفیعا، رضا شمس الدین، فرهاد مهدوی، حسین نائینی و حسین مهری حضور دارند.