سرویس سینمایی هنرآنلاین: خیرالله تقیانی‌پور که در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر مشغول فعالیت است، قصد دارد فیلم "اینجا خانه من است" را به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برساند.

"اینجا خانه من است " با مضمون جنگ و دفاع مقدس داستان ورود نیروهای بعثی به خرمشهر و مقاومت نیروهای مردمی، نظامی و انتظامی در برابر نیروهای مهاجم را روایت می‌کند. کامبیز دیرباز، علی سلیمانی، لیندا کیانی، مارال فرجاد، مصطفی ساسانی، جواد پورزند، مرتضی شاه کرم، علی غابشی، حسین شفیعی، محمد شکری، مهدی پناهی بازیگران این فیلم هستند.

تقیانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌هایش گفت: "اینجا خانه من است" در مرحله تدوین قرار دارد و تاکنون 90 درصد از آن فیلمبرداری شده و 10 درصد باقی نیز باید به خرمشهر و آبادان برویم برای ادامه فیلمبرداری که دلیل تأخیر آن نیز گرمی آب‌وهوا بود که به‌زودی ادامه آن را فیلمبرداری خواهیم کرد.

تقیانی پور ادامه داد: نمی‌دانم که موفق می‌شویم فیلم را به جشنواره برسانیم یا خیر، اما تمام تلاشمان این است که فیلم به جشنواره برسد.

این کارگردان در پاسخ به این سؤال که فیلم تا چه اندازه به وقایع جنگ می‌پردازد و آیا می‌توان عنوان دفاع مقدسی بر آن نهاد یا خیر اظهار کرد: فیلم بیشتر از هر چیز فضای مهر و اخوت بین بچه‌ها را به نمایش می‌گذارد و نگاه بچه‌ها به پیرامونشان را مدنظر قرار داده است. درواقع فیلم از دریچه نگاه طاهر به جنگ می‌پردازد.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره توجه داوران به فیلم و حضور آن در جشنواره با توجه به عدم محبوبیت فیلم‌های کودک و نوجوان در جشنواره عنوان کرد: بهر حال ما پیش‌ازاین نیز فیلم‌هایی در حوزه کودک و نوجوان داشتیم که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده‌اند، ازجمله آن‌ها "تنهای تنهای تنها " و "بیست‌ و یک روز بعد " بوده است. امیدوارم که "اینجا خانه من است " نیز بتواند توجه داوران و منتقدان را به سمت خود جلب کند. چراکه فیلم رده سنی کودک و نوجوان را شامل می‌شود، اما مخاطب آن از کودک 5 ساله تا پیرمرد 90 ساله را شامل می‌شود.

تقیانی پور درباره سایر فعالیت‌های خود نیز گفت: بعد از نمایش "اعتراف" به کارگردانی شهاب حسینی و پس از دهه اول ماه محرم در مهر و آبان با نمایش "کلنل" به تئاتر شهر می‌آییم.

وی در ادامه درباره کلنل و نزدیکی آن به سایر آثار قبلی که به روی صحنه برده است نیز عنوان کرد: "کلنل" به دوره استبداد صغیر در دوره محمدعلی شاه و مشروطه می‌پردازد.