سرویس سینمایی هنرآنلاین: در یک پیروزی غافلگیرکننده، جان بیلی فیلمبردار به عنوان سی و ششمین رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، بانی جوایز اسکار انتخاب شد. این تصمیم سه‌شنبه شب در جلسه ماهانه هیئت رئیسه آکادمی اتخاذ شد.

رئیس جدید آکادمی جایگزین شریل بون آیزاکس می‌شود که چهار سال پیاپی عهده‌دار این مسئولیت بود و برابر با قوانین نمی‌توانست بیش از این مدت رئیس آکادمی باشد.

بیلی 74 ساله به عنوان نماینده شاخه فیلمبرداری، عضو هیئت رئیسه آکادمی است. از فیلم‌های او می‌توان به "مردم عادی"، "ژیگولوی آمریکایی"، "سرمای بزرگ" و این اواخر "قدم زدن در جنگل" اشاره کرد. او در 2014 جایزه یک عمر دستاورد جامعه فیلمبرداران آمریکا را دریافت کرد.

پیروزی او از این جهت غافلگیرکننده بود که تا پیش از رای‌گیری از لورا درن بازیگر، روری کندی مستندساز و دیوید روبین مسئول انتخاب بازیگر، به عنوان رقبای جدی یاد می‌شد.

هیئت رئیسه آکادمی همچنین در جلسه خود لوییس برول را به عنوان معاون اول رئیس آکادمی، کاتلین کندی، مایکل ترونیک و نانسی آتلی را به عنوان دیگر معاونان رئیس آکادمی، جیم جیانوپولوس را به عنوان خزانه‌دار و دیوید روبین را به عنوان منشی انتخاب کرد.   

اعضای هیئت رئیسه می‌توانند چهار سال پیاپی در یک پست باشند.