سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز روز دوشنبه از اضافه شدن سه فیلم دیگر به فهرست برنامه این دوره جشنواره خبر دادند.

"تعقیب سراسری" (Manhunt) به کارگردانی جان وو، اولین بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید. فیلمساز باسابقه هنک کنگی با فیلم جدیدش به ژانر تریلر جنایی که کارش را با آن شروع کرد، بازگشته است. او اولین بار در 1989 با فیلم "قاتل" مورد توجه قرار گرفت.

"تعقیب سراسری" بازسازی فیلمی ژاپنی تولید 1976 درباره مردی چینی است که با پرونده‌سازی به ارتکاب جنایت در ژاپن متهم می‌شود و مورد تعقیب مقامات و یک گروه آدمکش اسرارآمیز قرار می‌گیرد. وو یکی از چهره‌های محبوب لیدو است و در 2010 جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد جشنواره را دریافت کرد.

او در هالیوود فیلم‌هایی چون "تیر شکسته" با بازی جان تراولتا، "تغییر چهره" با حضور تراولتا و نیکلاس کیج  و "ماموریت: غیرممکن 2" با بازی تام کروز را کارگردانی کرد و بعد از حدود دو دهه به چین برگشت و در سال‌های اخیر فیلم‌هایی چون "رد کلیف"، "فرمانروایی آدمکشان" و "گذرگاه" را ساخت.

"نظم چیزها" (The Order of Things) به کارگردانی آندرا سگره ("شان لی و شاعر" و "اولین بارش برف")، اولین بار در دنیا در بخش رویدادهای ویژه روی پرده خواهد رفت. این فیلم درباره یک پلیس جوان است که وظیفه دارد گروهی مهاجر را که با هدف انجام یک ماموریت سخت به لیبی سفر کرده‌اند، کنترل کند.

"معمای ژان روش در تورینو" (The Enigma of Jean Rouch in Torino) به کارگردانی مارکو دی کاستری، پائولو فاوارو و دانیله پیانکیولا نیز اولین بار در دنیا در بخش جنبی مستندهای کلاسیک ونیز نمایش داده می‌شود. فیلم درباره ایده‌های مختلف فیلم "معما" (1988) است.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز 30 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود.