سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید رضا میر محمد میگونی کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه عروسکی "پالام، پولوم، پیلیش" که از این هفته به روی آنتن شبکه دو سیما رفته است، در گفت‎وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این مجموعه و ساخت آن، گفت: این مجموعه از حضور سه عروسک به نام پالام، پولوم و پیلیش و بخش‌های شاد و موزیکال بهره می‌برد و یکی از محورهای اصلی آن ایجاد نشاط در خانواده و انجام بازی‌های گروهی متناسب باروحیه کودکان است.

وی افزود: ازآنجایی‌که حضور کودکان در فضاهای شهری و ارتباط آن‌ها با دیگر کودکان در اجتماع و همچنین آموزش جهت عدم استفاده نامناسب از فضای مجازی و بازی‌های مخرب کامپیوتری یکی ازنکات مورد توجه در جامعه امروز است، این برنامه یکی از محورهای اصلی خود را جذب کودکان به فضاهای شاد و با نشاط در کنار خانواده و همینطور انجام بازی‌های گروهی و متناسب باروحیه کودکان قرار داده است تا کودکان از دنیای مجازی جداشده و به دنیای واقعی بازگردند. در این راستا ما از بازی‌های قدیمی و محلی ایرانی استفاده کرده و در هر برنامه یک بازی محلی را معرفی می‌کنیم.

مجموعه عروسکی

میر محمد ادامه داد: همچنین با توجه به وجود گنجینه عظیم داستان‌های ایرانی ارزشمند برای کودکان، این برنامه با مشارکت داوطلبانه والدین و بیان داستان‌های ایرانی و قرآنی آموزنده و اخلاقی برای کودکان، سعی دارد به نحوی اثرگذار مضامین اخلاقی- دینی را در قالب قصه به کودکان آموزش دهد.

وی در ادامه درباره حضور عروسک‌ها در برنامه اظهار کرد: ما در آغاز و پایان هر برنامه از سه عروسک استفاده می‌کنیم تا در ابتدای برنامه با آیتمی شاد و موزیکال کودکان را جذب برنامه کنیم و در انتهای برنامه نیز جهت تثبیت نکات بیان‌شده در هر قسمت عروسک‌های برنامه به جمع‌بندی و پایان برنامه بپردازند.

"پالام، پولوم، پیلیش" شنبه، دوشنبه، چهارشنبه هر هفته ساعت 15:00 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.