سرویس سینمایی هنرآنلاین: از جمعه پیش با اکران فیلم "ساعت 5 عصر" مهران مدیری تعداد فیلم‌های کمدی افزایش یافت و باز هم این فیلم‌ها توانستند گوی سبقت را از سایر فیلم‌ها بربایند.

" ساعت 5 عصر" اولین ساخته مهران مدیری در مقام کارگردان در سینماست. این فیلم طی مدت 6 روز موفق شد 2 میلیارد و 400 میلیون تومان فروش را پشت سر بگذارد.

"ساعت 5 عصر" روایت زندگی مردی است که تا ساعت 5 بعدازظهر وقت دارد تا خودش را به بانک رسانده و کارش را به سرانجام برساند، اما در این میان دچار مشکلاتی می‌شود که راه را برای او ناهموار می‌کند. در این فیلم سیامک انصاری، امیر جعفری، آزاده صمدی، نگین معتضدی و... بسیاری دیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"اکسیدان" اولین ساخته حامد محمدی موفق شد، 5 میلیارد و 600 میلیون تومان فروش را تجربه کند. در خلاصه داستان آن آمده: اصلان اگر می‌دانست گرفتن ویزا این‌همه دردسر دارد، اصلاً عاشق نمی‌شد. جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، رضا بهبودی، لیندا کیانی، علی استادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"کارگر ساده نیازمندیم" ساخته منوچهر هادی توانسته تاکنون 320 میلیون تومان فروش داشته باشد.

در این فیلم بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی و مهران احمدی (با هنرمندی) بهرام افشاری، سیروس همتی، مجید اصغری، مهدی محرابی و (با معرفی) روژین رحیمی طهرانی و همراه با هنرمند خردسال آرین اسماعیلی و آرمیتا اسماعیلی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم نیز آمده: بعضیا فکر می‌کنن همه چیو با پول می‌تونن بخرن… و می‌خرن… متأسفانه!

"نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا" که ادامه‌ای است بر "نهنگ عنبر " ساخته سامان مقدم همچنان در گیشه از موفقیت خوبی برخوردار است و تاکنون توانسته 19 میلیارد 800 میلیون تومان فروش داشته باشد.

"نهنگ عنبر 2" درواقع در مقطع زمانی "نهنگ عنبر " می‌گذرد و برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رؤیا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در همان دوران است. در این فیلم رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، رضا ناجی و على قربان زاده به‌عنوان بازیگران اصلی و شهلا ریاحى، کتایون امیرابراهیمی، محسن قاضی مرادى، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدى به ایفای نقش می‌پردازند.

"رگ خواب " ساخته حمید نعمت اله تاکنون 3 میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشته است.

"رگ خواب" را معصومه بیات نوشته و حمید نعمت اله آن را کارگردانی کرد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق به سه سیمرغ بلورین جشنواره برای بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین عکس شد. در این فیلم لیلا حاتمی، کورش تهامی، حمیدرضا آذرنگ و الهام کردا به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره یک زن است، زنی که زندگی‌اش به انتها رسیده اما او تلاش می‌کند تا سرفصلی دوباره برای زندگی خود فراهم کند.

"زیر سقف دودی" فیلمی است از پوران درخشنده نیز تاکنون 2 میلیارد و 400 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که پس از فیلم "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند "، ساخته‌شده درباره موضوع طلاق عاطفی بین زوجین است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و همچنین بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کرد.

این فیلم درباره شیرین است که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به‌تدریج دچار مشکل می‌شود و به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آن‌هاست، اما موفق نمی‌شود و به بحران می‌رسد. تلاش مجدد او برای برون‌رفت او از این بحران او را با چالش جدیدی روبه‌رو می‌کند. در این فیلم فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، حسام نواب صفوی، آزیتا حاجیان، ابوالفضل میری و لاله مرزبان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"برادرم خسرو" فیلم احسان بیگلری نیز توانست 2 میلیارد و 70 میلیون تومان فروش را تجربه کند. برادرم خسرو روایت خسرواست که به اختلال دوقطبی مبتلاست و بنا بر شرایطی مجبور شده مدتی در منزل برادرش ناصر که یک دندان‌پزشک است زندگی کند اما در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی خسرو را دستخوش تغییرات می‌کند. در این فیلم شهاب حسینی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی و بیتا فرهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.