سرویس سینمایی هنرآنلاین: روز پنجشنبه در یک نشست خبری در رم با حضور پائولو باراتا رئیس بی‌ینال ونیز و آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز، اسامی فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل و بخش مسابقه افق‌های این دوره جشنواره ونیز همین‌طور دیگر بخش‌های جشنواره اعلام شد.

"بدون تاریخ، بدون امضا" به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند یکی از فیلم‌های بخش افق‌های این دوره جشنواره ونیز است. این فیلم با بازی امیر آقایی، هدیه تهرانی و نوید محمدزاده درباره کاوه نریمان یکی از پزشکان پزشکی قانونی است که در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که وی را پیش از این می‌شناخته است و حالا برای تشخیص علت مرگ او دچار مشکلاتی می‌شود.

برادران جلیلوند دو سال پیش نیز با فیلم "چهارشنبه 19 اردیبهشت" در بخش افق‌های جشنواره ونیز رقابت کردند.

"ناپدید شدن" به کارگردانی علی عسگری دیگر نماینده ایران در بخش افق‌هاست. داستان اولین فیلم بلند سینمایی عسگری در یک شب سرد زمستانی در تهران روی می‌دهد و درباره دو زوج جوان است که با یک مشکل بزرگ روبرو می‌شوند و تنها چند ساعت برای حل این مشکل وقت دارند. صدف عسگری، امیررضا رنجبران، نفیسه زارع، محمد حیدری و بازیگران فیلم "ناپدید شدن" هستند که در سکوت خبری ساخته شده است.

عسگری پیش از این با فیلم کوتاه "بچه" در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره ونیز حضور داشته است. او همچنین سابقه دو بار حضور در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره کن با فیلم‌های "بیشتر از دو ساعت" و "سکوت" و حضور در جشنواره‌های ونیز و ساندنس را دارد.

رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی یکی از داوران بخش مسابقه افق‌های این دوره جشنواره است. جانی آمیلو کارگردان ایتالیایی ریاست داوران این بخش را به عهده دارد. امی کانان مان کارگردان آمریکایی، مارک کازینز کارگردان و فیلمنامه نویس ایرلندی-اسکاتلندی، آندره دوپرا فیلمنامه‌نویس و آرشیتکت آرژانتینی، فین تروش کارگردان و فیلمنامه‌نویس بلژیکی و ربکا زلوتوسکی فیلمنامه‌نویس و کارگردان فرانسوی فهرست داوران بخش افق‌های جشنواره ونیز 2017 را کامل می‌کنند.

داوران این بخش برندگان جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، جایزه ویژه هیئت داوران، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم‌ کوتاه را انتخاب می‌کنند.

فیلم ایتالیایی "نیکو، 1988" به کارگردانی سوزانا نیکه‌رلی فیلم افتتاحیه بخش افق‌های ونیز است. این فیلم درباره خواننده زن محبوبی است که یکی از منابع الهام اندی وارهول بود و با گروه راک ولوت آندرگراند می‌خواند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز 30 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود. "کوچک کردن" (Downsizing) ساخته الکساندر پین کارگردان آمریکایی فیلم افتتاحیه جشنواره است.

فهرست فیلم های بخش افق ها به این شرح است:

افق‌ها

"Les Bienheureux"، سوفیا جاما (فرانسه/بلژیک)

"Caniba"، لوسین کاستینگ-تیلور و ورنا پاراول (فرانسه)

"The Cousin"، زاهی گراد (اسرائیل)

"ناپدید شدن" (Disappearance)، علی عسگری (ایران/قطر)

"Espèces Menacées"، ژیل بوردو (فرانسه/بلژیک)

"Gatta Cenerentola"، آلساندرو راک، ایوان کاپیلو، مارینو گوارنیری و داریو سانسونه (ایتالیا)

"نامرئی" (Invisible)، پابلو جرجلی (آرژانتین/برزیل/اوروگوئه/آلمان)

"Krieg"، ریک اوسترمان و باربارا اوئر (آلمان)

"Los Versos Del Olvido"، علیرضا خاتمی (فرانسه/آلمان/هلند/شیلی)

"ماروین" (Marvin)، آن فونتن (فرانسه)

"نیکو، 1988" (Nico, 1988)، سوزانا نیکه‌رلی (ایتالیا/بلژیک)

"شبی که شنا کردم" (The Night I Swam)، دامین مانیول و ایگاراشی کوهی (فرانسه/ژاپن)

"بدون تاریخ، بدون امضا" (No Date, No Signature)، وحید جلیلوند (ایران)

"تجاوز رسی تیلور" (The Rape of Recy Taylor)، نانسی بیرسکی (آمریکا)

"شاهد" (The Testament)، آمیخای گرینبرگ (اسرائیل/اتریش)

"مردم هرزه زشت " (Ugly Nasty People)، کوزیمو گومز (ایتالیا/فرانسه)

"زیر درخت" (Under The Tree)، هافستین گونار زیگوردسون (ایسلند/دانمارک/لهستان/آلمان)

" La Vita In Commune"، ادواردو وینسپیر (ایتالیا)

"غرب سانشاین" (West of Sunshine)، جیسن رافتوپولوس (استرالیا)

"Reparer les vivants"، کاتل کیلور (فرانسه/بلژیک)