سرویس سینمایی هنرآنلاین: جان هرد که بیش از همه برای بازی در نقش پیتر مک‌آلیستر در فیلم‌های "تنها در خانه" شهرت داشت و در تعداد زیادی آثار تلویزیونی و سینمایی مقابل دوربین رفت، در 71 سالگی در پالو آلتو در کالیفرنیا درگذشت.

به گزارش ورایتی، پیکر بی‌جان او روز شنبه در یک هتل پیدا شد. گفته شده است هرد بعد از عمل جراحی ستون مهره دوران نقاهت را در این هتل می‌گذراند. اداره پزشکی سانتا کلارا درگذشت او را تأیید کرد.

هرد در 1990 در فیلم "تنها در خانه" نقش پدری را بازی کرد که هنگام یک سفر کاری به فرانسه، پسرش کوین (با بازی مکالی کالکین) را فراموش کرد و او را در خانه جا گذاشت. بعد از موفقیت تجاری بزرگ "تنها در خانه"، هرد نقش خود را بار دیگر در فیلم "تنها در خانه: گمشده در نیویورک" تکرار کرد.

او همچنین در فیلم‌های "آدم‌های گربه‌ای"، "بعد ساعت‌ها"، "بزرگ"، "سواحل" و فیلم با موضوع بوکس "گلادیاتور" (1992) و در تلویزیون در "فساد میامی" و "خانواده سوپرانو" بازی کرد و برای بازی در سریال دوم نامزد جایزه ‌امی بهترین بازیگر مهمان شد.

هرد متولد هفتم مارس 1945 در واشنگتن دی. سی. بود. او کار در حرفه نمایش را با بازی در نمایش‌های خارج از برادوی شروع کرد. اولین نقش مهم او در کمدی رمانتیک "مناظر سرد زمستانی" (1979) بود.

از نقش‌آفرینی‌های به‌یادماندنی هرد در دهه 1980 می‌توان به حضورش در "Cutter’s Way" که در آن با جف بریجز همبازی بود، بازی در نقش عاشق ناستاسیا کینسکی در بازسازی "آدم‌های گربه‌ای" و نقش‌آفرینی کنار دانیل استرن ستاره "تنها در خانه" در فیلم "C.H.U.D." در 1984 اشاره کرد. هرد در "بعد ساعت‌ها" به کارگردانی مارتین اسکورسیزی نقش تام شور، بارمن را ایفاء کرد. "سفر به بانتیفول"، "خدا ما را کمک کند" و "The Milagro Beanfield War" از دیگر فیلم‌های او در آن مقطع هستند.

هرد در "بزرگ" با بازی تام هنکس نقش دوست الیزابت پرکینز را بازی کرد و در "سواحل" در کنار بت میدلر مقابل دوربین رفت. "بیداری" به کارگردانی پنی مارشال با بازی رابرت دنیرو، "Radio Flyer" و "پرونده پلیکان" – که در آن نقش یک مأمور اف‌بی‌آی را بازی کرد – از دیگر فیلم‌های اوست.

او در تلویزیون در "Battlestar Galactica" نقش فرمانده بری گارنر را بازی کرد و در سریال‌های "سی‌اس‌آی: میامی" و "فرار از زندان" هم ایفای نقش کرد. او در سال‌های اخیر در سریال‌هایی چون "خانواده مدرن"، "ان‌سی‌آی‌اس: لس آنجلس" و "MacGuyver" به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت.