به گزارش هنرآنلاین، در ادامه برنامه نمایش فیلم در دوره 48 (تابستان 96) سینماتک، روز چهارشنبه 28 تیر ماه ساعت 17 فیلم "یادداشت های روزانه یک عاشق " ساخته سهراب شهید ثالث محصول سال 1977 به مدت 91 دقیقه (به جای، فیلم آهستگی) در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

یکی دیگر از داستان های برلینی شهیدثالث که با "وقت بلوغ " شروع شد و با جوانی میشائیل باور در "یادداشت های روزانه یک عاشق " ادامه پیدا کرد. در پس پنجرها و دیوارهای بتنی برلین میشائیل باور گرفتار و قربانی جامعه و یا دقیق تر، تولید جامعه آلمان غربی است.

تمایل شهیدثالث برای ایزوله کردن فردی که زندگی اش آکنده از بدبینی است در این فیلم به اوج می رسد. فضای بسته آپارتمان هم ترسناک است و هم امنیت می آورد. فیلم تلاش دارد تا با جلوه های صوتی ظرافت و عمق بیش تری به موضوع فیلم ببخشد.

شهیدثالث در یاداشتی می نویسد: برای بعضی سکانس ها یک صحنه موزیک رومانتیک انتخاب کردم تا تماشاچی به یک داستان عاشقانه فکر کند. ولی در نمای بعدی یک شوک دادم. معالجه با شوک برای این که فراموش نکند چه دیده است.

فیلم در برلیناله‌ سال 77 نامزد جایزه شد و در فستیوال لندن جایزه‌ی بنیاد فیلم بریتانیا BFI را دریافت کرد.

علاقه‌مندان برای استفاده از برنامه‌های سینما تک می‌توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.