سرویس سینمایی هنرآنلاین: مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو در اقتباس سینمایی از رمان واقعی/جنایی/تریلر "قاتلان ماه کامل: قتل‌های اوسیج و تولد اف‌بی‌آی" (Killers of the Flower Moon: The Osage Murders and the Birth of the FBI) همکاری خواهند کرد.

اسکورسیزی این فیلم را بعد از فیلم گانگستری "ایرلندی" (The Irishman) مقابل دوربین می‌برد.

دانته فرتی طراح صحنه و همکار قدیمی اسکورسیزی به ورایتی گفت اسکورسیزی امیدوار است "قاتلان ماه کامل" را بهار سال آینده مقابل دوربین ببرد. این پروژه بر مبنای کتابی پرفروش نوشته دیوید گران عضو تحریریه نیویورکر و نویسنده کتاب "شهر گمشده زد" ساخته می‌شود.

حق ساخت اقتباس سینمایی "قاتلان ماه کامل" سال گذشته به مبلغ پنج میلیون دلار خریداری شد و گزارش شده فیلمنامه را اریک راث نویسنده کهنه‌کارِ برنده اسکار ("فارست گامپ" و "مورد عجیب بنیامین باتن") نوشته است.

فرتی که از "عصر معصومیت" تا "سکوت" در 9 فیلم با اسکورسیزی همکاری کرده است، گفت او به اکلاهما رفت تا لوکیشن اولیه "قاتلان ماه کامل" را پیدا کند. داستان در دهه 1920 روی می‌دهد و درباره قتل‌های زنجیره‌ای اعضای قوم سرخ‌پوست اوسیج در اکلاهما بعد از کشف نفت در سرزمین آن‌هاست. تحقیق درباره این جنایات مخوف یکی از اولین کارهای مهم اف‌بی‌آی در اولین سال‌های تشکیل این سازمان بود.

اسکورسیزی و دی‌کاپریو ماه‌هاست پروژه "قاتلان ماه کامل" را در نظر دارند و با همکاری دان فریدکین و بردلی تامس موسسان شرکت ایمپرتیو اینترتینمنت روی آن کار می‌کنند.

فرتی گفت لازم است برای "قاتلان ماه کامل"، کل دنیای سرخ‌پوستان دهه 1920 که در اکلاهما زندگی می‌کردند، بازسازی شود. او پیش‌بینی کرد کار سپتامبر بعد شروع شود، چرا که اسکورسیزی بلافاصله بعد از فیلم "ایرلندی" سراغ این کار می‌رود.

اسکورسیزی اوایل سپتامبر امسال فیلمبرداری "ایرلندی" را شروع می‌کند که متمرکز بر زندگی فرانک "ایرلندی" شیران، آدمکش حرفه‌ای است. نقش اصلی فیلم را رابرت دنیرو بازی می‌کند.

"قاتلان ماه کامل" ششمین همکاری اسکورسیزی و دی‌کاپریو بعد از فیلم‌های "دار و دسته نیویورکی"، "هوانورد"، "مردگان"، "شاتر آیلند" و "گرگ وال استریت" است. پیش از این گفته شده بود این دو در فیلم "شیطان در شهر سفید" (The Devil in the White City) بار دیگر همکار خواهند شد.