به گزارش هنرآنلاین، در این جلسه مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج سیما با اشاره به روند داستان در بستر تاریخی دهه ۲۰ گفت: باید مانیفست مناسبی برای دو بخش درام و تاریخی مجموعه داشته باشید. چرا که تاریخی که مجموعه در آن اتفاق می‌افتد، تحولات عظیم و پی درپی را به همراه دارد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سیاسی و اجتماعی دهه ۲۰، نقش زنان را در این مجموعه پررنگ دانست و اضافه کرد: زنان در این دوره منشاء تحولات چشمگیری بودند. این داستان نیز روایتی خوب از حضور زنان را در زندگی خانوادگی و ورود آن‌ها به اجتماع را به تصویر می‌کشد.

اکبر تحویلیان تهیه کننده مجموعه "از یادها رفته‌" با بیان نکاتی در زمینه داستان فیلم گفت: داستان به زندگی دو کاراکتر اصلی با نام خسرو و مهربانو می‌پردازد. و اگر در طول مسیر دیده می‌شود که وقایع تاریخی نعل به نعل روایت نمی‌شود به دلیل آن است که بعد ملودرام و خانوادگی قصه برایمان اهمیت بیشتری دارد.

از یادها رفته

بهرام بهرامیان با اشاره به قصه خوش ساخت "از یادها رفته‌" تاکید کرد: اگر شخص دیگری این سریال را می‌ساخت به او حسودی می‌کردم. این مجموعه بستری است برای نمایش روابط آدم‌ها در دورانی از تاریخ کشورمان که خانواده مهم‌ترین محور زندگی به شمار می‌رفت، و تمامی ابعاد انسانی و اجتماعی افراد درون خانواده شکل گرفته و به بلوغ می‌رسید.

وی در مورد اینکه چرا این دهه از تاریخی را برای نمایش زندگی خانوادگی در ایران انتخاب کرده‌اید؛ پاسخ داد: در این دوران شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران به شکلی در حال دگرگونی بود و همین شرایط بستری را فراهم آورده بود تا به طور کلی نگرش افراد به خانواده دچار تحول شود.

کارگردان سریال "از یادها رفته‌" اضافه کرد: جامعه ایرانی توانست در اوج تغییرات محیطی با حفظ سنت‌ها و الگو‌ها اصل خانواده را حفظ کرده و به جلو هدایت کند.

سریال "از یادها رفته" به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و با بازی کامران تفتی، هلیا امامی، بیتا فرهی، رضا یزدانی، سیما تیرانداز، حبیب دهقان نسب، سعید راد، مهدی سلوکی، علیرام نورایی، سید مهداد ضیایی، نیلوفر پارسا، رسول نجفیان، جهانبخش سلطانی، یوسف مرادیان، ارسلان قاسمی و  مائده طهماسبی ساخته می شود.

از یادها رفته

 عوامل این سریال عبارتند از :کارگردان: بهرام بهرامیان،تهیه کننده:اکبرتحویلیان،نویسنده:حامد افضلی ورویا خسرو نجد، تدوین : شوکا زندباف،مدیر تصویر برداری:ایرج عاشوری،صدابردار:محمود سماک باشی، چهره پرداز:مهین نویدی،مدیر تولید: دانیال کاشانچی و مهدی تحویلیان،دستیار اول کارگردان: سعید آهنج،طراح صحنه و لباس :آیدین ظریف،منشی صحنه: ساناز هرندی،برنامه ریز: مجید کرباسیان، عکاس :پریدخت اصباح،مشاور امور رسانه ای :علی زادمهر، محصول شبکه پنج سیما