به گزارش هنرآنلاین، "محمدرضا فروتن" با حضور در این برنامه ضمن رونمایی از آلبوم جدید خود با عنوان "می‌فهممت"، بیان کرد: آلبوم موسیقی "می‌فهممت" در قطعه "روزهاى مرگ عشق"  توسط مرحوم افشین یداللهی که از شاعران به‌نام کشور و روانپزشکی حاذق با دغدغه سلامت جسم و روان مردم بودند، سروده شد.

وی ادامه داد: در قطعه "روزهاى مرگ عشق" با دو تم از آهنگ مواجه هستیم که در تم اول سعی در همراهی و درک متقابل فردی که دچارناکامی و شکست عاطفی شده است و در تم دوم ترانه تا حدودی تغییر کرده و امید و خودباوری به شنونده هدیه داده خواهد شد و هدف تنها توانبخشی و اشاعه احساس قدرتمندی و دوباره زندگی کردن است.

این بازیگر با بیان تاثیرات حیرت انگیز موسیقی درمانی در سلامت جسم و روان، تصریح کرد: موسیقی درمانی به عنوان درمان مکمل در کاهش درد، اضطراب، مصرف دارو، افسردگی و اختلالات روانی، فشارخون، ناراحتی های قلبی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ هرچند بسیاری از موسیقی‌ها مخرب هستند اما بسیاری دیگر باعث توانمندی ذهن و نظم فکری می‌شود.

فروتن در ادامه اضافه کرد: انجمن موسیقی درمانی در سال 1950 در آمریکا تشکیل شد و رشته دانشگاهی موسیقی درمانی ضمن تدریس در دانشگاه های مطرح دنیا، مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در ایران نیز سال ها قبل در دانشگاه اهواز پرستارانی تربیت می شدند که توانایی نواختن ساز داشتند تا برای بیماران به عنوان درمان مکمل به کارگیرند.

خواننده آلبوم "می فهممت" در پایان در خصوص آلبوم دوم خود بر حضور مفاهیم روانشناختی و فلسفی در این اثر تاکید و اظهار کرد: آلبوم دوم در مراحل پایانی است و در مرحله تولید ویدئو است. این آلبوم نیز بی شک سعی در بهبود سلامت جسم و روان مردم عزیز دارد.