سرویس سینمایی هنر آنلاین: سومین روز سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز همانند دو روز گذشته با برگزاری نشست فیلم‌های بلند سینمایی آغاز شد و پس‌از آن نیز مهمانان این جشنواره به دیدن فیلم‌های مختلف نشستند.

در این روز اعلام شد، شهرهای گلپایگان، خوانسار، فریدون‌شهر، تیران، دهاقان، داران، شهرضا و سمیرم از ۱۲ تا ۱۸ تیر می‌توانند به تماشای نمایش "جک و لوبیای سحرآمیز" بنشینند. این اثر که کارگردانی آن را احمد تیموری بر عهده داشته است اقتباسی از داستان کلاسیکی به همین نام است که بازیگرانی همچون احمد تیموری، مرجان مسگری، نجوا صباغ‌‌ها، زهرا کریمی، هاشم خلیلی، سپیده زینعلی و میثم میثاقی در آن ایفای نقش می‌کنند.

تریلی سیار نمایش در حالی به اصفهان خواهد رسید که امسال و در سی‌امین دوره‌ برگزاری جشنواره فیلم اصفهان یک اثر بلند و شش اثر کوتاه پویانمایی به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به رقابت با همتایان خود در بخش‌های مختلف خواهند پرداخت. قرار است این تریلی پس از توقف هفت‌روزه در این استان، به چهارمحال و بختیاری سفر کند.

در ادامه شهرام مکری کارگردان فیلم "ماهی و گربه " در کارگاه فیلمسازی خود به آموزش انواع میزانسن به مخاطبان پرداخت. مکری در کارگاه آموزشی فیلمسازی، به بیان انواع میزانسن (صحنه‌بندی) در سینما پرداخت و اظهار کرد: در یک تعریف کلی میزانسن همه آن چیزی است که جهان بصری فیلم و فضای کلی آن را شکل می‌دهد و به انواع خطی (افقی)، عمودی، انتقال گرایانه، فرم گرایی، پست‌مدرن و استریوسکپیک تقسیم می‌شود.

وی سپس به تعریف انواع میزانسن در این کارگاه پرداخت.

سومین روز از جشنواره همراه با برگزاری یک بزرگداشت بود. بزرگداشتی برای مادر عروسک‌ها، مرضیه محبوب که این برنامه با اجرای مرضیه برومند همراه شد و برومند که خود از دنیای بچه‌ها و عروسک‌ها در عرصه هنر برآمده است تلاش کرد تا روزی به‌یادماندنی را برای محبوب و کودکان و نوجوان فراهم آورد. در ادامه نیز محبوب به تعریف خاطراتی از دوران کودکی خود و همراهی‌اش با عروسک‌ها پرداخت. در این بزرگداشت آنچه بیش از همه برای مخاطبان دل‌چسب و دیدنی بود جان گرفتن شخصیت "فامیل دور " از مجموعه کلاه قرمزی بود که با محبوب هم‌کلام می‌شود.

پایان‌بخش این بزرگداشت نیز سؤالاتی بود که خبرنگاران نوجوان و کودکان اصفهانی از مادربزرگ عروسک‌ها داشتند.

پل خواجو، سی‌وسه‌پل، خیابان چهارباغ شهر اصفهان، این روزها حال و هوایی از جنس رنگ و شادی و کودکی دارد. پیش از شروع هر سئانس از فیلم‌های جشنواره به دلیل ورود مهمانان ویژه استقبال عروسک‌ها را شاهد هستیم و شادی کودکان برای ورود به فضای سینما، جایی که تخیل کودکانه در آن شکل می‌گیرد و رشد می‌یابد.

ماشین‌های دودی و طنین آهنگ‌های کودکانه همراه با پرواز پروانه‌ها در این روزهای گرم تابستان به اصفهان رنگ و بویی دیگر داده است.