سرویس سینمایی هنرآنلاین: عصر اولین روز برگزاری سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان که با استقبال خوب مخاطبان اصفهانی همراه بود، خالی از حاشیه نبود.

از آنجا ‌که پردیس سینمایی چهارباغ یکی از ظرفیت‌های این دوره از جشنواره است و فیلم‌های ایرانی و خارجی نیز در این سالن‌ها به نمایش درمی‌آیند، اولین فیلم ایرانی که ساعت 20 شب قرار بود روی پرده سینماها برود، "دزد و پری 2" به کارگردانی حسین قناعت بود که با استقبال سوی مخاطبان مواجه شد. پیش از اکران این فیلم رضا فیاضی به‌عنوان مجری به روی صحنه آمد و صحبت‌هایی را در مورد این دو فیلم ایراد کرد و پس‌ازآن نیز رضا داد دبیر سی‌امین جشنواره فیلم و کودک اصفهان به روی سن آمد و طی سخنانی کوتاه گفت: در جشنواره فرصتی فراهم می‌شود تا بتوان با متصدیان بی‌واسطه گفت‌وگو کرد و در عین‌ حال از مخاطبان انگیزه‌ دریافت کرد.

وی ادامه داد: در همه دنیا فیلمسازی کاری سخت و دشوار است و با تلاش زیاد فیلم ساخته می‌شود. جشنواره فرایندی است که این حلقه بین فیلم‌ساز و مخاطب را تکمیل می‌کند و فیلم‌سازان با نقاط قوت و ضعف خود آشنا می‌شوند.

پس از صحبت‌های رضا داد، محمد بخشی کارگردان " آر یو والیبال "، نیز بیان کرد: خوشحالم که در جمع مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگ‌سالان هستم، نکته این است که فیلمسازی فرایند طولی نیست و عرضی است ممکن است فیلم چند دقیقه باشد، کوتاه و یا بلند باشد، اما این طول کار است و پیش از همه این‌ها مهم ایده است.

 وی در ادامه اظهار کرد: نیما ربیعی تهیه‌کننده بسیار برای این فیلم زحمت کشید چراکه می‌دانست فیلم کوتاه مقوله مستقلی است و پله‌ای برای ورود به عرصه سینمای داستانی بلند نیست. امیدوارم با نگاه کودکانه به فیلم‌ها نگاه کنید چراکه نگاه بزرگ سالانه اصلاً با فضای فیلم کودک جور درنمی‌آید.

اما پس از صحبت‌های بخشی، حسین قناعت که امسال با دو فیلم به جشنواره آمده است، به همراه گروه بازیگران کودک خود به روی سن آمد و طی سخنانی کوتاه عنوان کرد: خوشحالم که سه سال پیش فیلم " دزد و پری " در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان موفق بود و حالا "دزد و پری 2"نیز در سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نمایش درمی‌آید. خوشحالم که در سالن فیلم را با مردم می‌بینم و خستگی چند ماه کار و فعالیت از میان می‌رود.

وی افزود: همواره علاقه‌مندم علاوه بر آموزش بچه‌ها با دیدن فیلم سرگرم باشند.

قناعت در ادامه اظهار کرد: دخترم مانلی درواقع علاوه بر بازی، مشاوره بسیار به من داد و اولین مخاطب من به‌عنوان نماینده قشر کودک بوده است و امیدوارم که کودکان نیز از دیدن فیلم علاوه بر آموزش لذت ببرند و برای ساعتی سرگرم شوند.

اما پس از صحبت‌های قناعت درحالی‌که همه آماده می‌شدند تا به تماشای این دو فیلم بنشینند در کمال ناباروری به دلیل فروش بیش از ظرفیت سالن، هیئت‌ داوران کودک و نوجوان از سالن خارج و به سالنی دیگر انتقال یافتند اما این تمام ماجرا نبود و سالن کوچک شماره 2 این پردیس به دلیل اینکه جوابگوی حجم مخاطبان نبود مسئولان سالن را مجبور کرد تا اصحاب رسانه را نیز از سالن خارج کنند که این باعث دلخوری و اعتراض خبرنگاران به این موضوع شد.