سرویس سینمایی هنرآنلاین: به دلیل مشکلات مالی که طی سال‌های اخیر گریبان گیر تلویزیون شد، حجم تولیدات و سریال‌ها نیز بسیار پایین آمد و همین باعث شد تا رسانه ملی تعداد بسیار زیادی از مخاطبان خود را از دست بدهد، اما از سال گذشته مدیران ارشد تلویزیون تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند رسانه ملی را بار دیگر سرپا نگه‌دارند و با تولید سریال‌های طنز شبانه، اجتماعی و خانوادگی مخاطب را بار دیگر پای این جعبه جادویی بیاورند.

یکی از این اتفاقات تولید برنامه‌های جنگ بود که باعث شد مخاطبان بار دیگر به‌واسطه حضور هنرمندان محبوبشان با تلویزیون آشتی کنند و حالا خبر از تولید و پخش سریال‌هایی است که قرار است به‌زودی از تلویزیون پخش شوند.

سریال‌هایی که بار دیگر بازیگران طنز تلویزیون را یکجا دورهم جمع کرده است و قرار است یاد و خاطره سریال‌های موفق دهه 70 و 80 بار دیگر زنده شود. البته انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود و تغییر فضای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه نویسندگان این دست سریال‌ها نیز دست به خلاقیت و بروز و ظهور اتفاقات جدید زده باشند تا مخاطب از دیدن سریال‌ها دل‌زده نشده و بتواند بار دیگر با جعبه جادویی که مدت‌هاست از جادویش خبری نیست ارتباط برقرار کند.

سریال پنچری

یکی از این سریال‌هایی که قرار است به‌زودی از شبکه سه سیما پخش شود، سریال "پنچری" به کارگردانی برزو نیک نژاد است، سریالی که در آن حمید لولایی، یوسف تیموری، رضا داود نژاد، مریم سعادت، مائده طهماسبی و بسیاری دیگر از بازیگران مجموعه‌های موفق طنز تلویزیونی در آن حضور دارند و انتظار می‌رود شب‌های تابستانی را برای مخاطب شیرین کنند.

یوسف تیموری در نقش حمید، حمید لولایی در نقش عمو پرویز،‌ رضا نیک‌خواه در نقش حبیب، زهره فکور نقش افسانه، مائده طهماسبی آشفته، مریم سعادت متانت، شهین تسلیمی پوران، شهره سلطانی نپا، بهشاد شریفیان بهشاد،‌ فرزاد حاتمیان سرایدار، نازگل فرنقی دختربچه، حمید غلامی نگهبان شرکت و ... بازیگران اصلی سریال هستند. "پنچری " داستان پسری است که همه مقدمات را چیده تا به دختر موردعلاقه‌اش برسد، اما در این مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهد که او برای رسیدن به خواسته‌اش همه اطرافیانش را به چالش می‌کشد و...

 این سریال قرار است پس از به اتمام رسیدن سریال "نفس " ساعت 21 به روی آنتن شبکه سه سیما برود.

 اما سریال دیگری که قرار است پخش آن نیز به‌زودی از تلویزیون آغاز شود، سریال "پرستاران" به کارگردانی علیرضا افخمی است که از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

پرستاران

این سریال که ادامه فصل اول مجموعه "پرستاران " است، از 16 تیرماه به روی آنتن خواهد رفت. این مجموعه تلویزیونی زندگی چند پرستار را نمایش می‌دهد که در یک اورژانس فعالیت می‌کنند. البته "پرستاران " فقط به زندگی حرفه‌ای آن‌ها نمی‌پردازد؛ بلکه داستان‌هایی از زندگی شخصی این پرستاران و تعاملات آن‌ها با کادر درمانی را نیز به نمایش می‌گذارد.

امین زندگانی، لیندا کیانی، عاطفه رضوی، فاطمه گودرزی، الناز حبیبی، فریبا نادری، محمد عمرانی، مهوش صبرکن، ‎میر طاهر مظلومی، محمد فیلی، حسن اسدی، مرتضی کاظمی، شهرام قائدی، شهرام عبدلی، صفا آقاجانی، رضا توکلی، گیتی معینی، هما خاکپاش، فریده دریامج، نسرین نکیسا، شهنام شهابی، سیاوش خیرابی، اشکان اشتیاق، الهام طهوری، مختار سائقی، مهدی صبایی، محمد بزرگمهر، ایمان باقری، کاوه آشنا، باران زمانی، شیرین صفری، شیوا بلوچی، مریم یوسف، محمدرسول صفری، حسین سلیمانی، وحید شیخ‌زاده، مهرداد سلیمی، خسرو خان محمدی، محمدرضا رهبری، سپیده موسوی، المیرا دهقانی و ... .

فصل اول این مجموعه زمستان سال گذشته به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.