سرویس سینمایی هنرآنلاین: بازی‌های رزیتا غفاری را در سریال‌هایی چون "در قلب من "، "در پناه تو "، "ملاصدرا"، "تبریز در مه " و بسیاری دیگر از آثار تلویزیونی به خاطر داریم، اما او مدتی است که در عرصه بازی فعالیتی ندارد و عمده وقت خود را صرف کارگردانی کرده است.

از این هنرمند مجموعه تلویزیونی "ماماهوت" تابستان سال گذشته روی آنتن شبکه دو سیما رفت. غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین‌باره گفت: از آنجایی‌ که فصل اول "ماماهوت" ساعت پخش مناسبی نداشت، به درخواست شبکه دو بار دیگر این مجموعه را تدوین و به بخش‌های کوتاه‌تری تقسیم کردیم و قرار است به‌زودی به روی آنتن شبکه برود.

وی ادامه داد: این روزها مشغول آماده‌سازی طرح فصل دوم "ماماهوت " هستیم و سفارش تولید این مجموعه از سوی شبکه داده‌ شده است. از آنجایی‌ که دوست نداریم تکرار شویم قطعاً با یک گام بلندتر جلو خواهیم آمد و این بار با تکنیک و فرمت جدید این مجموعه را تولید خواهیم کرد.

رزیتا غفاری

بازیگر "شوکران" درباره تفاوت فصل اول و دوم افزود: این بار هم مانند فصل اول به سراغ موضوعات اجتماعی می‌رویم، با این تفاوت که دیگر از بازیگر رئال استفاده نخواهیم کرد و تنها عروسک‌ها هستند که قصه را پیش می‌برند. ضمن اینکه زمان پخش برنامه نیز کوتاه‌تر خواهد شد تا تعداد پخش بیشتر شود و در طی روز بتوان چند بار پخش داشت. در هر قسمت یکی از مسائل و مشکلات اجتماعی را مطرح می‌کنیم.

غفاری همچنین درباره دلایل عدم استفاده از بازیگران چهره در فصل دوم این‌طور توضیح داد: در فصل اول دوستان خیلی به ما کمک کردند و من هم راضی بودم، اما چون در فصل دوم زمان کوتاه شده است دیگر زمانی برای حضور دوستان بازیگر وجود ندارد و تنها به همان عروسک‌ها بسنده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل اتاق فکر جدید بیان کرد: در فصل دوم از تعداد نویسندگان بیشتری استفاده می‌کنیم و یک اتاق فکر خواهیم داشت و درباره موضوعات متفاوت به بحث و بررسی پرداخته و از کارشناسان مرتبط با هر موضوع همفکری می‌گیریم و دست‌به‌قلم نمی‌زنیم تا از کم و کیف موضوع مطمئن شویم.

رزیتا غفاری

بازیگر "شب آفتابی " در پاسخ به این سؤال که میزان رضایت‌مندی مخاطب از فصل اول تا چه اندازه بود، گفت: از پیامک‌هایی که برای خود شبکه ارسال‌شده بود تقریباً 99 درصد مخاطبان راضی بودند و کار را حمایت کردند. شاید کار به دلیل زمان پخش متغیری که داشت کم دیده شد، اما آنچه دیده شد با نظرات مثبت همراه بود. از نظر تکنیکی هم به‌گونه‌ای رفتار کردیم که نقد منفی نداشته باشد و همه‌ چیز از استانداردهای لازم برخوردار باشد. ما در فصل اول از بهترین‌ها استفاده کردیم و این بار نیز می‌خواهیم یک‌قدم فراتر برویم و عروسک‌ها را از حالت اسفنجی خارج کنیم و به عروسک بزرگ‌سال نزدیک کنیم.

غفاری در پاسخ به این سؤال که چرا در عرصه بازیگری فعالیتی ندارد، عنوان کرد: خیلی دوست دارم این کار را انجام دهم چراکه تنها دل‌خوشی من همین است و دغدغه من بازیگری است، اما این روزها پیشنهاد بازی در سینما و تلویزیون ندارم و به‌نوعی می‌توانم بگویم تسلیم این مسئله شده‌ام، اما در سوی دیگر دوستانم در تئاتر بسیار به من لطف دارند و پیشنهاد‌ها بسیار خوبی برایم داشتند که وسوسه‌انگیز بود اما متأسفم از اینکه مجبور به رد آن‌ها شدم، چراکه هم‌زمان با پیشنهاد‌های دوستان در عرصه تئاتر، پیشنهاد تولید "ماماهوت 2" نیز از طرف شبکه داده شد و با تغییراتی که در بازپخش "ماماهوت "داشتیم و حضورم درصحنه تئاتر تقریباً به این کار لطمه وارد می‌کرد، علیرغم میل باطنی بازیگری را کنار گذاشتم.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر این‌که از این اتفاق پشیمان نیست، گفت: خیر، به دلیل این‌ که کارگردانی تخصصم است و در دانشگاه نیز در این رشته تحصیل‌کرده‌ام و الان هم مشغول کار در رشته خودم هستم پشیمان نیستم؛ اما دغدغه بازیگری همواره در دلم هست و مطمئن هستم دوباره اتفاق می‌افتد. بیشتر دوستانی که این روزها در عرصه تلویزیون در سریال‌ها حضور ثابت دارند، به‌هرحال روزی تاریخ‌ مصرفشان به اتمام می‌رسد و دوستان هنرمندی که مدت‌هاست بیکار هستند دوباره به این عرصه بازخواهند گشت.

رزیتا غفاری

غفاری در ادامه درباره وضعیت تلویزیون اظهار کرد: من خیلی به این وضعیت امیدوار نیستم، به این جهت که متأسفانه تلویزیون از حمایت دولت محروم است و اگر این اتفاق نیفتد و دولت حامی رسانه ملی نشود، تولیدات به حد نصاب گذشته نمی‌رسد. ضمن این‌ که زمانی تلویزیون تولیدات بسیار خوبی داشت و گذشته را نمی‌شود فراموش کرد. امیدوارم کسی بتواند حکم بین دولت و تلویزیون شود تا از تلویزیون حمایت کنند. امروز بسیاری از دوستانی که در تلویزیون فعالیت می‌کنند و گروه‌های وابسته به آن بیکار هستند و امیدوارم فکری برای این معضل اندیشیده شود.