سرویس سینمایی هنرآنلاین: حمیدرضا قربانی سال گذشته فیلم سینمایی "خانه‌ای در خیابان چهل و یکم" را روانه گیشه سینماها کرد، یک فیلم اجتماعی اما تلخ که از زاویه‌ای دیگر به قصاص می‌پرداخت. این فیلم با بازی مهناز افشار، علی مصفا، سارا بهرامی، علیرضا کاظمی، آرش مجیدی و سهیلا رضوی به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

قربانی درباره تغییرات احتمالی که در نسخه نمایش خانگی این فیلم ایجاد شده است به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نسخه‌ای که وارد شبکه نمایش خانگی شده است نسبت به نسخه اکران شده تغییری نکرده و به همان صورت که روی پرده بود نمایش داده می‌شود.

وی ادامه داد: تنها تفاوت در نسخه نمایش خانگی یک فیلم پشت صحنه ده دقیقه‌ای به همراه کلیپی است که درباره فیلم ساخته شده بود و در زمان اکران آن به نمایش درآمد.

قربانی در ادامه درباره میزان رضایت از اکران و فروش این فیلم و همچنین بازخوردها بیان کرد: فیلم در زمان جشنواره فیلم فجر و حادثه پلاسکو اکران شد و کمی افت فروش داشت، اما در مجموع با شرایط موجود فروش مناسبی داشتیم، هرچند آنطور که فکر می‌کردیم نشد.

وی افزود: بازخوردها هم مثبت بود. مانند همه آثار دیگر تعدادی از مخاطبان و منتقدین کار را دوست داشتند و نظراتشان مثبت بود و برخی هم انتقاداتی به فیلم داشتند که به آن‌ها گوش کردم و از این تجربه برای کارهای بعدی قطعا استفاده کردم.

قربانی درباره فعالیت‌های جدید خود نیز گفت: در حال نگارش یک سناریو هستم و هنوز به آنچه می‌خواهم نرسیدم و قطعا پس از تکمیل و قوام یافتن آن را به شکل جدی اعلام می‌کنم. این سناریو نسبت به فیلم قبلی، کمی پرریتم‌تر است و همانند فیلم قبلی به سبک کاری خودم نزدیک است. فیلمسازی من کار در ژانر خانوادگی است و یک درام اجتماعی است که به یکی از معضلات جامعه می‌پردازد.

این دستیار و برنامه ریز سینما، در ادامه عنوان کد: وقتی فیلم اول را می‌سازید و در کنار مردم فیلم را می‌بینید، متوجه ضعف‌های کار می‌شوید و روی کار بعدی قطعا تاثیر می‌گذارد. من هم سعی می‌کنم ضعف‌ها را جبران کنم و فیلم بعدی کاری باشد که هم مخاطب را جذب کند، هم خواسته‌های خودم را تامین کند.

وی ادامه داد: هنوز عنوانی برای فیلم انتخاب نکردم. ضمن این که در کار قبلی یک عنوانی را انتخاب کردم و رسانه‌ای شد و به سختی توانستم آن عنوان موقتی را تغییر دهم و الان نمی‌خواهم بار دیگر این اتفاق تکرار شود، به همین دلیل هنوز عنوانی برایش انتخاب نکردم و هرزمان که قطعی شد عنوان نهایی را اعلام خواهم کرد.

قربانی در خاتمه درباره رسیدن یا نرسیدن این فیلم به جشنواره سی و ششم فیلم فجر نیز گفت: در فیلمسازی اصولاً برای من فیلم‌نامه حرف اول و آخر را می‌زند و شهوت فیلم‌سازی ندارم. بنابراین صبر می‌کنم تا فیلمنامه تکمیل شود و بعد برای پروانه ساخت آن اقدام می‌کنم. قصد ندارم با یک فیلم‌نامه ناقص اقدام به گرفتن پروانه ساخت کنم. هر زمان که فیلم‌نامه تکمیل شد و اطرافیان و دوستانی که در اطرافم هستند آن را خواندند و تائید کردند، بعد به سراغ مراحل بعدی می‌روم چراکه نظر آن‌ها برایم مهم است.