سرویس سینمایی هنرآنلاین: جانی دپ با شوخی درباره ترور دونالد ترامپ در یک جشنواره بزرگ در بریتانیا جنجال بزرگی به پا کرده که تازه‌ترین تصویرپردازی خشن یک هنرمند درباره رئیس جمهور آمریکاست.

دپ پنجشنبه شب در جشنواره موسیقی گلاستنبری با اشاره به ترور آبراهام لینکلن توسط جان ویلکز بوث در 1865 از جمعیت پرسید: آخرین بار کی یک بازیگر یک رئیس جمهور را ترور کرد؟

به گزارش هالیوود ریپورتر، بازیگر 54 ساله مجموعه فیلم‌های "دزدان دریایی کارائیب" اضافه کرد: من می‌خواهم واجد شرایط باشم، من یک بازیگر نیستم. من برای گذران زندگی دروغ می‌گویم، البته مدتی است و شاید وقتش رسیده است.

کاخ سفید در واکنش به اظهارات دپ در بیانیه‌ای که ای‌بی‌سی نیوز منتشر کرد، گفت: رئیس جمهور ترامپ، خشونت را در همه اشکال محکوم کرده است و باعث تأسف است که دیگران مانند جانی دپ در این زمینه از او پیروی نمی‌کنند. امیدواریم تعدادی از همکاران دپ، قویاً این نوع اظهارات خالی از محتوا را محکوم کنند، همان‌طور که اگر صحبت‌های او اشاره به یک مقام منتخب حزب دموکرات داشت، این کار را می‌کردند.

سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا نیز در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفت: این سرویس از اظهارات مورد بحث آگاه است. ما به دلایل امنیتی، نه به طور مشخص و نه به طور کلی نمی‌توانیم درباره شیوه اجرای مسئولیت‌های حفاظتی خود در این زمینه بحث کنیم.

دپ روز جمعه به خاطر صحبت‌های خود عذرخواهی کرد. او در بیانیه‌ای گفت: من به خاطر شوخی بد شب گذشته خودم با رئیس جمهور ترامپ عذرخواهی می‌کنم. آن شوخی از روی سوء نیت نبود. من تنها سعی کردم تماشاگران را سرگرم کنم، نه این که به کسی آسیب برسانم.

دپ برای معرفی فیلم خود "The Libertine" تولید 2004 به جشنواره گلاستنبری رفته بود. او سال گذشته در ویدیوی "بامزه باش یا بمیر" که شوخی با کتاب "هنر معامله" ترامپ چاپ 1987 بود، نقش او را بازی کرد.

دپ ظاهراً آگاه بود که اظهاراتش می‌تواند برایش دردسر درست کند. او صحبت‌هایش را این‌گونه شروع کرد: به هر حال، این حرف‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود. وحشتناک خواهد بود.

این اظهارات هشت روز پس از آن مطرح شد که یک فرد مسلح به تعدادی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در جریان تمرین بیسبال در ویرجینیا شلیک کرد.