سرویس سینمایی هنرآنلاین: از روز جمعه 26 خردادماه دو فیلم "رگ خواب " ساخته حمید نعمت الهو "مالیخولیا " به کارگردانی مرتضی آتش زمزم به جمع فیلم‌های اکران شده در سینماها پیوستند و از روز چهارشنبه 31 خردادماه نیز فیلم سینمایی "اکسیدان " ساخته حامد محمدی به روی پرده سینماها می‌رود.

" رگ خواب"

حمید نعمت اله سه سال پس از فیلم سینمایی "آرایش غلیظ " به سراغ ساخت فیلم "رگ خواب" رفت، فیلمی درباره زنان و اجتماع.

مینا بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکان می‌گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می‌کند آشنا می‌شود. کامران سرپناهی به او می‌دهد و مینا تحت تأثیر حمایت‌ها و محبت‌های کامران به او دل می‌بازد، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقه‌مند است. روزها از پس هم می‌گذرد و عشق مینا به کامران نه‌تنها کاسته نمی‌شود بلکه اوج می‌گیرد، اما کامران دیگر قصد ادامه این مسیر را ندارد...

فیلم

آخرین ساخته نعمت اله در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال  مخاطبان مواجه شد. نعمت اله این بار نیز به سراغ همایون شجریان و سهراب پورناظری رفت تا در بخش موسیقی از کمک آن‌ها بهره بگیرد و همین عامل و انتشار زودهنگام آلبوم موسیقی "رگ خواب" موجب شد تا علاقه‌مندان این فیلم بیش از گذشته شوند.

در این فیلم علاوه بر لیلا حاتمی که با بازی در نقش مینا موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره سی و پنجم شد، کوروش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی، خسرو بامداد، اصغر پیران، بهزاد رحیم خانی، غزاله جزایری، بامداد نعمت الله، شکوفه هاشمیان، نوشین تبریزی...نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم

"مالیخولیا"

"مالیخولیا" اولین ساخته مرتضی آتش زمزم است. او قصد داشت این فیلم را برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده کند اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت فیلم پس از دو سال رنگ پرده نقره‌ای را به خود دید.

در فیلم سینمایی "مالیخولیا" لیلا اوتادی، محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری، نادر فلاح، محمد فیلی، سپیده مظاهری، افسانه فتاحی و بازیگر کودک دیانا پاژنگ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از ویژگی‌های "مالیخولیا" حضور پررنگ معماری شهر اصفهان در این فیلم است که در پس زمینه فیلم، از زاویه جدیدی به این معماری ماندگار نگاه شده است. از دیگر نکات حائز اهمیت در این اثر سینمایی استفاده از نقاشی‌های دکتر محسن کیانی، هنرمند صاحب سبک مقیم انگلستان است.

اکسیدان

"اکسیدان"

اولین ساخته حامد محمدی است که از روز چهارشنبه به روی پرده سینماها می‌رود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اصلان اگر می‌دانست گرفتن ویزا این‌ همه دردسر دارد، اصلاً عاشق نمی‌شد.

جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، رضا بهبودی، لیندا کیانی، علی استادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.