به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، ثبت‌نام فصل تابستان 1396 سینماتک خانه هنرمندان ایران آغاز شد.

در برنامه‌های هفتگی سینماتک خانه هنرمندان ایران، هر دوشنبه از ساعت 17:30، ابتدا نمایش فیلم و پس از آن نشست نقد و بررسی با حضور کارگردان، منتقد و عوامل فیلم برگزار می‌شود.

در این فصل از برنامه‌های سینماتک خانه هنرمندان ایران، فیلم‌هایی از زنده‌یاد عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، خسرو سینایی، ساموئل خاچیکیان و محمدعلی نجفی به نمایش در خواهد آمد. مرور سینمای وودی آلن  و نمایش دو فیلم از استنلی کوبریک و استیون اسپیلبرگ نیز جزو برنامه‌های فصل تابستان سینماتک خانه هنرمندان ایران است.

سینماتک خانه هنرمندان ایران در قالب برنامه «اکبر عبدی در قاب سینما» در طول یک هفته به مرور آثار این بازیگر سینمای ایران خواهد پرداخت. «هفته فیلم کوتاه تجربی معاصر ایران» نیز با همکاری «پلک تهران» در فصل تابستان سینماتک برگزار خواهد شد.

هنرمندان عضو خانه سینما، اعضای انجمن منتقدان، خبرنگاران و دانشجویان برای عضویت شامل تخفیف هستند. علاقمندان برای عضویت در برنامه‌های تابستان 96 سینماتک خانه هنرمندان ایران می‌توانند تا 15 تیر به سایت تیوال یا به‌صورت حضوری به واحد سینماتک خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.