گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «دوره‌گردها» با نویسندگی زیبا برجی‌فلاح و به کارگردانی علی فروتن از چهارشنبه 20 دی در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (خیابان وزرا) برای دور سوم به روی صحنه خواهد رفت. در این سری «دوره‌گردها» با ترکیب نسبتا جدید و با بازی حمید گلی؛ علی فروتن؛ نازنین صفا (جایگزین زیبا برجی فلاح)؛ مجید نصیری؛ محمد مولاولی و امید اسکندر اجرا خواهد شد.
در گفت‌وگوی علی فروتن با هنرآنلاین گفته شد در این نمایش سعی شده است کاری روانشناسی، روانشناختی در رابط با خانواده و بچه‌ها ارائه شود. کارگردان «دوره‌گردها» ادامه داد: عنوان خانواده و بچه‌ها را کنار هم قرار دادیم تا مشکلات تعاملی والد و فرزند را زیر ذره‌بین بگذاریم. کار را به نوعی طراحی کردیم تا والدین مستقیما مقصر جلوه داده نشوند و از طرفی والد فهیم متوجه شود ریشه اصلی مشکلات فرزندش در رفتار و عملکرد خودش نهفته است. تلاش کردیم زبان تئاتر به طرف متوقع‌سازی فرزندان نرود و بچه‌ها، پدر و مادرها را گناه‌کار قلم‌داد نکنند. تلاش‌مان تلطیف‌سازی و برداشت دوسویه بوده.»
دادگر روابط‌عمومی این نمایش به هنرآنلاین خبر داد و گفت: در آغاز دور سوم این نمایش سه روز ابتدایی هفته را در شهرهای دیگری مثل کرمان، خمین و احتمالا قزوین اجرا خواهیم داشت. شهرهای دیگری هم در لیست نمایش داریم که هنوز قطعی نشده. طبق گفته قبلی سه روز پایانی را هم در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران نمایش داریم.
«دوره‌گردها» نمایشی شاد و موزیکال است که با پرداخت مفاهیم خجالت، خشم و حسادت برای کودک و خانواده طراحی شده است. کودکی که به اتفاق برادر نوزادش با دوره‌گردهایی روبه‌رو می‌شود و در کنار هم داستان نمایش را رقم می‌زنند. این نمایش سعی دارد بصورت غیرمستقیم موارد مختلف رفتاری را با روی‌کرد روانشناسی بررسی نماید.
به زودی گزارش هنرآنلاین از تمرین این نمایش مفرح کودکانه منتشر خواهد شد.