گروه تلویزیون خبرگزاری هنرآنلاین: پس از بیتا فرهی، سینمای ایران یک بانوی بزرگ دیگر را نیز از دست داد و غم اهالی هنر با غمی دیگر تازه شد. کمتر از یک هفته پیش بود که پروانه معصومی از میان ما پرکشید و امروز، مسجد بلال میزبان یادبود این هنرمند فقید بود که با حضور جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولان از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص از دست دادن این هنرمند بزرگ به هنرآنلاین گفت: قبل از هر چیز به جامعه هنری کشورمان و همه مردم و علاقمندان فرهنگ و هنر تسلیت عرض می‌کنم. درگذشت بانوی بزرگ سینمای ایران یک مصیبت جبران‌ناپذیر است. پروانه معصومی تنها یک هنرمند نبود؛ یک معلم اخلاق هم بود؛ یک دغدغه‌مند اجتماعی بود؛ کسی بود که در مقاطع مختلف با صراحت و بدون لکنت از آرمان‌های مردم ایران دفاع می‌کرد و پای اهداف مردم و منافع ملی می‌ایستاد و در این راه از هیچ موضوعی ابا نداشت و نگران طعنه و کنایه دیگران نبود.

وی همچنین ادامه داد: این فقدان بزرگ را به خانواده عزیز این هنرمند فرهیخته و به همه علاقمندان فرهنگ و هنر تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم خداوند این هنرمند فقید را تا همیشه به عنوان یک الگو و اسوه برای جامعه هنری قرار دهد؛ چرا که پروانه معصومی نمونه یک هنرمند اعلای دغدغه‌مند مردم بود.