به گزارش هنرآنلاین، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی  دوشنبه  گفت: فضای ورودی جشنواره امسال با نمایش عکس‌هایی در سال‌های قبل جشنواره برایم حس خیلی خوب و خاطره‌انگیزی داشت؛ به خصوص برای خود من که هنرجوی دهه ۶۰ انجمن سینمای جوانان ایران بودم. دیدن این عکس‌ها اتفاق بسیار جالبی بود؛ البته شاید این حس و حال برای نسل ما بیشتر باشد که این عکس‌ها برایشان شبیه به ورق خوردن برگ‌های تاریخ است‌.

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» در ادامه بیان کرد: یکی از نکات اصلی جشنواره‌های بزرگ دنیا این است که بعد از گذراندن هر دوره و مقطع، نوعی بازنگری و خاطره بازی با دوره‌های قدیمی در آن‌ها صورت می‌گیرد، فکر می‌کنم یکی از نقاط قوت جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران همین است‌ که‌ به دهه‌های گذشته حیات خود پرداخته و در کنار بچه‌های خلاق و جوان امروز که فیلم‌های خوبی در جشنواره دارند، احترام به قدیمی‌ها و پیشکسوتان سینما را لحاظ کرده است.

حمیدی مقدم1

وی افزود: همچنین شور و حال جشنواره نیز زیاد بود و ما جز این شور و حال مگر چه از یک رویداد سینمایی می‌خواهیم؟! از سویی دیگر جشنواره مبتنی بر حضور مخاطب است که تعریف پیدا می‌کند که این حضور در جشنواره تهران به خوبی دیده شد. وی ادامه داد: خوشبختانه فیلم کوتاه از ابتدا موثرترین نهاد در ساختارهای سینمایی و میان بچه‌های جوان و موثر در ورود‌ آن‌ها به عرصه سینمای بلند بوده است.

محمد حمیدی مقدم ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران هم جایگاه خود را در این سال‌ها تثبیت کرده است‌. جشنواره فیلم کوتاه تهران موتور مولد و محرک فیلم کوتاه است و در چهل سالگی خود به بالندگی و رشدش توجه می‌کند و همینطور به اعضایی که مسیر ورودشان را به سینمای حرفه‌ای همواره کرده است. دیگران نیز از تماشای این بالندگی و درخشش لذت می‌برند. به نظرم این چهل سالگی استحکام و قدرت بیشتری برای پرواز‌های بعدی را به سینمای جوان می‌دهد‌.