گروه سینما «هنرآنلاین»: مدتی پیش این خبر منتشر شد که قرار است تعداد سالن‌های سینما در کشور افزایش پیدا کند و سالن‌های جدیدی احداث شوند. در این راستا حسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما و مالک «سینمای تعطیل شده عصر جدید» در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: اگر بازگشایی سینماهای تعطیل شده مقرون به صرفه بود و مشتری داشت هیچ‌گاه آن سینماها تعطیل نمی‌شد. سینماهای قدیمی قابل بازسازی نیست. چرا که این سینماها آنقدر از عمرش گذشته که درب و داغان شده است و باید از پایه ساخته شود.

وی افزود: نکته دیگر هم این است که جغرافیای سینماها هم دیگر جای مناسبی نیست. جغرافیای شهری مثل تهران تقریبا هر بیست سال تغییراتی می‌کند.مثلا سینما کوروش که حدودا 10 سال یا بیشتر است که راه افتاده است،این مکان 30 سال پیش بیابان بود اما الان یک شهر است. یا مثلا در میدان ولیعصر سینما قدس سال 1380 در تهران فروش بالایی برای فیلم «آوازقو» داشت اما الان کسی در سینمای قدس فیلم نمی‌بیند. سینما استقلال و آفریقا هم جزو سینماهای سرگروه بودند اما الان اگر از پایه هم بکوبند و بسازند باز هم کسی نمی‌رود آن جا فیلم ببیند.در چنین شرایطی بازسازی سینماهای قدیمی قابل قبول نیست.

این تهیه کننده با اشاره بر این که سینما منحصر به تهران نیست بیان کرد: فقط هم تهران نیست که این قضیه در آن وجود دارد. شهرهای دیگری وجود دارد که اصلا سینما ندارند و نیازمند احداث سالن سینما هستند. بنابراین به نظر من این تصمیم که سینما ساخته شود، تصمیم درستی است.همچنین در مناطقی که سینما وجود ندارد باید یک مجموعه سینما دایر شود. چرا که سینما با یک سالن سینما دیگر جوابگو نیست.

او در پایان به سینما «عصرجدید» اشاره کرد و گفت: سینما «عصر جدید» ماجرایش با سینماهای دیگر فرق دارد و به دلیل بعد نوستالژیکی که دارد مهم است. در غیر این صورت بازسازی سینماها مقرون به صرفه نیست.