گروه سینماو تئاتر هنرآنلاین،نمایش «لَحد» بر اثر طرحی از نمایشنامه «جنگل آسفالت» توسط میلاد اردوباری نوشته شده است و  به تهیه‌کنندگی داوود زارع گاریزی و کارگردانی حسین حیدری پور تا سی تیرماه ساعت 20:30 در تالار حافظ روی صحنه می رود.  

داوود زارع گاریزی درباره همراهی اش به عنوان تهیه‌کننده در گروه نمایشی «لَحد» به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما در اوج کرونا پروژه ای به نام «هجده سالگی» را با موضوعی اجتماعی، در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه بردیم. پس از آن به واسطه حضور حسین حیدری پور و دغدغه‌های مشترکی که در زمینه تولید آثار نمایشی با یکدیگر داشتیم ، تصمیم به تهیه و تولید نمایش «لَحد» گرفتیم.

این هنرمند بیان کرد: «لَحد» ارتباط مستقیمی با داستان بابک خرمدین داشت و این موضوع مرا راغب کرد تا در این شرایط اجتماعی و زمانی که برگشت مالی آثار هنری به حداقل رسیده است تهیه کنندگی کار را قبول کنم.

او گفت: من نه تنها برای پروژه این نمایش بلکه برای سایر آثار نمایشی پیش از این کار نیز برنامه ریزی مالی دارم تا بتوانم با مدیریت درست هزینه بدون لطمه زدن به نمایش، اگر سود مالی نمیبرم، ضرر چندانی هم متحمل نشوم.

تهیه کننده نمایش  با بیان اینکه دکور و نورپردازی دو رکن اصلی نمایش «لحد» است، مطرح کرد: . صحنه و نور گزینه های اصلی بودند که در تصویرسازی بهتر واقعه ای که نمایش به آن می پردازد، به ما کمک کردند و در واقع در خدمت نمایش عمل کردند.

لحد1

زارع گاریزی با اشاره به بازیگران نمایش گفت: بازی در سکوت فریدون ولایی و بدرالسادات برنجانی از نقاط عطف  این نمایش  است تا جایی که شنیدن نام اثر،  کاراکترهایی که این دو بازیگر توانمند به نمایش می گذارند، برایم تداعی می شود.

او با اشاره به اینکه تئاتر در ترویج هنر و انتقال فرهنگ تاثیر به سزایی دارد، مطرح کرد: همه ما می دانیم که کار تئاتر بازگشت مالی ندارد و  تلاش مان این است تا سهم کوچکی در رشد فرهنگ و هنر جامعه داشته باشیم. اما از لحاظ مالی نیز  باید بگویم که برنامه ریزی دقیق و اینکه کارگردان چه چیزی می خواهد و چه ایده اجرایی پشت کار هست باعث می شود، مدیریت مالی آثار بهتر اتفاق بیفتد. قطعا همراهی کارگردان و تهیه کننده با یکدیگر برای داشتن یک پروپوزال مالی مناسب می تواند باعث برنامه ریزی دقیق و کم شدن ضررهای مالی ناشی از اجرای آثار نمایشی شود.

این تهیه کننده توضیح داد: تهیه کنندگان هرچقدر هزینه تولید کمتری را به دوش بکشند، خوشحال تر خواهند بود اما زمانی که تهیه کننده با فضای تئاتر آشنا باشد، به واسطه مسائل مالی به این حرفه ورود نکرده است. من خاک صحنه خورده ام و با فرازوفرودهایی که در تهیه، تولید و اجرای یک اثر نمایشی وجود دارد، آشنا هستم. لذا تئاتر دغدغه اصلی من است.

 

داوود زارع گاریزی در پایان سخنانش گفت: «لَحد» تنها به یک بخش از واقعیت‌های تلخ اجتماعی که طی سال‌های اخیر با آن مواجهیم اشاره دارد و خوشبختانه بازیگران به خوبی سعی کرده اند این واقعیت تلخ  را بازسازی کنند.