گروه رادیو و تلویزیون«هنرآنلاین» : هفته گذشته بود که مهدی نقویان مدیر سیمافیلم در جمع خبرنگاران اطلاع داد که مذاکره ما با عوامل «پایتخت» به بن بست نرسیده است. او همچنین گفت: طرح هایی رسید و بعد یک طرح مشترکی که ۲ طرف روی آن اتفاق نظر داشتند، انتخاب شد و غیر از این اتفاق جدیدی رخ نداده است. گام بعدی قرارداد بستن با عوامل است چون «پایتخت» و همه برندهای دیگر این مدلی است که جمع کردن بازیگر و عوامل شان سخت است و با یک نفر طرف نیستیم.

75286_385

نقویان در انتها حساسیت سریال پایتخت را عامل بروز شایعه‌های مثل شایعه تولید فیلم سینمایی پایتخت دانست.

ما که نمی‌دانیم آقایان پشت درهای بسته و در مذاکرات از چه سخن می‌گویند و در چه راستایی مذاکره می‌کنند اما به نظر می‌رسد اگر مذاکرات هسته‌ای و 1+5 هم بود تا کنون باید به یک نتیجه‌ای می‌رسید. این همه بالا و پایین برای ساخت فصل جدید سریال پرمخاطب تلویزیون برای چیست؟ آیا واقعا طرح مناسبی وجود ندارد یا قدرت تعامل برای بازگشت چهره‌هایی که مواضعی با صداوسیما دارند،وجود ندارد؟

14011018000487_Test_PhotoN

از سوی دیگر مرکز سیمافیلم یکی از مراکزی است که سال‌ها در حوزه سریال و فیلم فعالیت دارد و سریال‌های فاخری نیز تولید کرده است. قاعدتا چنین مجموعه‌ای فردی باید بر مسند مدیریتش بنشیند که ارتباطات قوی و گسترده‌ای با طیف هنرمندان و تهیه‌کنندگان داشته باشد و اساسا از جنس آن‌ها باشد. انتصاب یک مدیر جوان  انقلابی که شاید در حوزه مستندسازی سیاسی و تاریخی مهارتی داشته باشد، از همان ابتدا هم چندان گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسید و در طی یکسالی که از حضور ایشان در این مجموعه گذشته است، تا حدودی ثابت شده است که سیما فیلم از توانایی کامل تعامل و مذاکره با همه طیف‌های هنرمند برخوردار نیست از سوی دیگر با حضور پیمان جبلی به عنوان رئیس صداوسیما انتظار می‌رفت تا این مسائل برطرف شود اما با انتصاب مهدی نقویان به عنوان مدیر این مجموعه، تمامی معادلات به هم ریخت.

گفتنی است، به نظر می‌رسد حضور چند تهیه‌کننده پیشکسوت و توانمند به عنوان مشاور در کنار نقویان  می تواند تنها راهکار فعلی برون رفت از بحران های سیمافیلم باشد تا این مشاوران با تجربه بتوانند تجربیات خود را در اختیار نقویان قرار دهند و از ارتباطشان با اهالی هنر نهایت استفاده را ببرند.

هانیه علی‌نژاد