گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: با پخش مجدد سریال «یوسف پیامبر» از شبکه آی‌فیلم، حاشیه‌های جذاب این روزهای فضای مجازی با رویکرد طنز و خاطره‌نگاری رونق گرفته است. به این بهانه با جعفر دهقان بازیگر نقش پوتیفار این سریال گفت‌وگوی کوتاهی کرده ایم.

وی با اشاره به بازپخش سریال «یوسف پیامبر (ع) در شبکه آی فیلم و استقبال مخاطبان گفت: استقبال بالای مخاطبان از تکرار چندین باره این سریال در شبکه آی فیلم، نشان دهنده جذابیت بالای این اثر ماندگار است که این جذابیت در وهله نخست از داستان قرآنی این مجموعه نشات می گیرد و در وهله دوم زحمات خالصانه مرحوم سلحشور و عوامل به ماندگاری آن کمک بسیاری کرد.

وی همچنین در خصوص نقش خود در سریال یوسف پیامبر گفت: پوتیفار عزیز مصر و از حکومتیان است اما شخصیت خوبی دارد. کسی است که در ابتدا یوسف را می آورد و بزرگش می کند و تربیتش می کند؛ گاهی خودش تحت تأثیر یوسف قرار می گیرد و تمامی این مسایل منجر به پیچیدگی این کاراکتر شده است .

جعفر دهقان ادامه داد: وقتی کاراکترم در این سریال به خاطر داستان حذف شد، افسوس خوردم و پیش خودم می گفتم ای کاش در حقیقت تاریخ پوتیفار هنوز زنده بود و شخصیت آن در این پروژه حضور داشت و همیشه در قسمت های پایانی سریال، جای خالی این کاراکتر را در سریال احساس می کنم و دوست نداشتم پوتیفار به این زودی حذف شود.

 دهقان گفت: زمانی بود پخش سریال «اصحاب کهف» تمام می‌شد، «یوسف پیامبر(ع)» را داشتیم، این تمام می‌شد، «مختارنامه» را داشتیم اما الان مدت‌هاست تلویزیون در سکوت به سر می‌برد. امیدواریم با ساخت این کارها شرایط تلویزیون کمی بهتر شود.

 

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در  این گفت‌وگو گفت: این روزها درگیر ایفای نقش در سریال‌های «گناه فرشته» و «ترور» هستم همچنین از سوی دیگر در سریال «سلمان فارسی» ساخته داود میرباقری نیز به ایفای نقش خواهم پرداخت.

دهقان خاطرنشان کرد: سریال گناه فرشته به کارگردانی، نویسندگی، طراحی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا ساخته شده و جدیدترین اثر او در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود همچنین  ژانر سریال گناه فرشته درام، اجتماعی، هیجان‌انگیز و جنایی است. همچنین سریال « ترور» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور درباره ترور نافرجام سردار حاج قاسم سلیمانی است. این سریال  به سفارس مرکز سیما فیلم و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی این روزها در حال تولید است.

گفتنی است، این هنرمند بازی در فلم هایی نظیر «بوی پیراهن یوسف» (1374)، «یاس‌های وحشی» (1376)، «مریم مقدس» (1379)، «صنوبر» (1380)، «سیب و سلما» (1389)، «روزگاری عشق و خیانت» (1392) و «یتیم‎خانه‌ی ایران» (1393)، و سریال های «اصحاب کهف» (1377)، «یوسف پیامبر (ع)» (1388-1387)، «مختارنامه» (1388)، «خانه‎ بی‌پرنده» (1389) و «معمای شاه» (1394) را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.