"گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین": طی چند روز گذشته احتمال بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به رسانه ملی در رسانه ها قوت گرفته است. همچنین واکنش های مختلفی هم در فضای مجازی و حتی افکار عمومی به دنبال داشت؛ماجرا آنقدر جدی بود که حتی پای مجریان و برخی از مدیران فعلی صداوسیما هم به این معرکه باز کرد و شاهد جدال لفظی آنها شدیم و حرف و های حدیث متفاوتی را به همراه داشت.

دعوا بر سر میزان مخاطب بر اساس مخاطب سنجی خود رسانه ملی بود؛مسئله ای مهم که چند وقتی می شود کسی توجهی به آن ندارد.اما ناگفته پیداست؛ مشکل از یک جای دیگر است و صداسیما طی چند سال اخیر نبود برنامه جذاب و مخاطب پسند با محتوای مناسب نتوانسته مخاطب حداکثری را جذب کند؛ در برنامه های ترکیبی و سریالی آنطوری که باید و شاید نتوانسته مخاطب را جذب کند. محتوای غنی یکی از کلید واژه های مهمی به شمار می رود که خلاء همین مسئله باعث شده تا قافیه را به شبکه نمایش خانگی ببازد!

بازگشت سلبریتی علاج واقعه؟

با یک بررسی و نگاه آماری می توان به این موضوع رسید که بسیاری از برنامه های ترکیبی نمایش خانگی نسبت به برنامه های صداوسیما طبق آمار و گزارش ها بیشتر مورد توجه مخاطبان بوده است. به همین نسبت سریال ها نمایش خانگی نیز به جهت کیفی و کمی در مقایسه با برنامه های صداوسیما در درجه بالاتری قرار دارد.

از سویی دیگر باید گفت که طی یک سال اخیر و قبل از آن در روند قدرت‌گرفتن شبکه‌های اجتماعی از مخاطبان صداوسیما کاسته شد و رسانه ملی به‌ وضوح در بخش نمایشی و سرگرمی با افت محسوس کیفیت و کمیت مواجه شد. از سوی دیگر برخی از این چهره‌های مشهور هم در سایر پلتفرم‌ها مشغول شدند و در عین حال به صداوسیما نقد کردند؛ اما مهمترین فرضیه آن است که آیا بازگشت سلبریتی ها به قاب کوچک علاج واقعه خواهد بود؟!