به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، تئاتر تلویزیونی «یک گل و بهار» در دو قسمت ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت، «عشق به افق خورشید» ۱۴ اردیبهشت و «سکوت» ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ روانه آنتن این شبکه می‌‌شوند.

تئاتر تلویزیونی «یک گل و بهار» در ۲ قسمت روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ پخش خواهد شد. این نمایشنامه بر اساس متنی از حسین پناهی به درخواست مردم بارها از تلویزیون پخش شد و نقش عمو مرتضی با بازی زنده‌یاد عزت‌الله مقبلی در یادها مانده است. این تله‌تئاتر درباره اتفاق‌هایی است که در محله‌ای قدیمی در تهران می‌افتد و با اصلاح کیفیت در رنگ و تصویر، برای مخاطبان آماده پخش شده است.

«عشق به افق خورشید» به کارگردانی حسین فرخی سه‌شنبه  ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ پخش خواهد شد. داستان درباره پسر جوانی است که به خواستگاری دختری می‌رود که پدر وی با این وصلت مخالف است و جوان با توکل و توسل شبانه‌روزی در مسجد کوفه و حرم حضرت علی(ع) مشکلاتش حل و رضایت پدر جلب می‌شود و…

تئاتر تلویزیونی «سکوت» در یک قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی نیما دهقان و کارگردانی تلویزیونی بیژن صمصامی با موضوع دفاع مقدس تهیه شده و امین زندگانی، سپیده نظری‌پور، شیوا بلوریان، اسرافیل علمداری و اشکان رایانی مخصوص در آن بازی کرده‌اند.

سایر عوامل عبارتند از محمد خیاطان، مرتضی ندرلو و محمود نوروزی تصویربرداران، سیدحسین موسوی صدابردار، بیژن محتشم طراح گریم، فریبرز قربانزاده طراح صحنه و لباس و مجید گلزاریان نورپرداز.

در خلاصه داستان «سکوت» آمده است: مادر مهر سکوت بر لب زده، در حالی که پنجشنبه جشن نامزدی پسرش جهان است و او را به دلیل چک برگشتی بازداشت کرده‌اند.حاج عسگر، پدر جهان جانباز انقلاب و در حال مرگ است...