به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، در پی اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر حسین مسافر آستانه، دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ، خبر داد که این جشنواره به صورت حضوری هم میزبان تماشاگران خواهد بود و آثار بخش‌های گوناگون آن در هفته جاری اعلام می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به تغییر وضعیت تهران از نارنجی به زرد و بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر، جشنواره تئاتر فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با در نظر گرفتن نیمی از ظرفیت سالن‌های اجرا، میزبان مخاطبان خواهد شد.

دبیر این دوره از جشنواره تئاتر فجر یادآوری کرد: البته بخش عمده برنامه‌های جشنواره در فضای مجازی دنبال می‌شود و برای ما هم قدری سخت است که بخش حضوری را هم اضافه کنیم چراکه همه برنامه‌ریزی‌ها بر اساس شرایط و امکانات فضای مجازی انجام شده بود با این حال حضور تماشاگران در سالن‌های تئاتر، غنیمت است و حتما همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا این اتفاق رخ بدهد و به صورت فیزیکی هم پذیرای تماشاگران باشیم.

مسافر درباره انتخاب آثار بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره نیز توضیح داد: آثار همه بخش‌ها مشخص شده و در هفته جاری اعلام خواهد شد.

او که ریاست شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر را بر عهده دارد و پیش‌تر اعلام کرده بود این تماشاخانه از سال 1400 میزبان آثار نمایشی می‌شود، از تغییر برنامه آن خبر دارد و افزود: با توجه به تغییر وضعیت تهران و بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر، تماشاخانه ایرانشهر هم آمادگی میزبانی گروه‌های نمایشی را دارد و در این چند روزه بررسی می‌کنیم که کدام گروه‌ها آماده اجرای نمایش‌های خود هستند تا به تدریج اجراهای خود را روی صحنه ببرند.