به گزارش هنرآنلاین به نقل از صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم گوتنبرگ سوئد قصد دارد یک هوادار پروپاقرص سینما را برای دیدن تمامی فیلم‌های امسال فستیوال خود به جزیره‌ای دور افتاده بفرستد.

مسئولان جشنواره فیلم گوتنبرگ قرار است امسال برای یک هوادار سینما نهایت فاصله‌گذاری اجتماعی را انجام دهند، برگزارکنندگان اعلام کرده‌اند برای رویداد سال ۲۰۲۱ خود از یک هوادار سینما دعوت می‌کنند تا به مدت هفت روز در یک جزیره دور افتاده در دریای شمال فیلم‌های جشنواره را به تماشا بنشیند.

علاقه‌مندان می‌توانند درخواست خود را به صورت آنلاین به وب‌سایت جشنواره گوتنبرگ به این آدرس (Göteborg’s website) بفرستند.

شخصی که در نهایت برنده شود، به فانوس دریایی پاتر نوستر در یک جزیره کوچک سنگی در ساحل غربی سوئد فرستاده می‌شود تا در این فانوس دریایی که البته حالا به یک هتل زیبا و تجملی تبدیل شده اقامت کند.

جشنواره فیلم گوتنبرگ برای آن هوادارِ سینما اتاق نمایشی در فانوس دریایی تدارک دیده تا در آنجا ۶۰ فیلم بخش رسمی جشنواره سال جاری میلادی فستیوال را تماشا کند.

روند انتخاب آن هوادار نیز این گونه است، ابتدا از متقاضیان اولیه که به صورت آنلاین ثبت نام کرده‌اند، تعدادی انتخاب می‌شوند و پس از آن با تک تک این افراد مصاحبه و سپس برنده خوش شانس نهایی انتخاب می‌شود.

تجربه فیلم دیدن در فانوس دریایی یک جزیره دور افتاده در واکنش به همه‌گیری بیماری کرونا است، بیماری‌ای که موجب انزوای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شده است.

جشنواره فیلم گوتنبرگ قرار است به صورت آنلاین بین روزهای ۲۹ ژانویه تا ۸ فوریه برگزار شود.