به گزارش هنرآنلاین به نقل ازمهر، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت از سرگیری فعالیت‌های تئاتری و رایزنی‌هایی که در این خصوص با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده، گفت: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتباتی را با وزیر محترم بهداشت و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر انتقال تئاتر از گروه ۳ به ۲ دسته‌بندی انجام شده مشاغل توسط ستاد کرونا انجام داده است.

وی یادآور شد: ما خواستار انتقال تئاتر به گروه ۲ دسته‌بندی مشاغل هستیم و طی جلسه‌ای در وزارت بهداشت ادله تخصصی خود در این زمینه را ارائه دادیم. قرار شد دومین جلسه هفته گذشته برگزار و نتیجه مشخص شود که متأسفانه جلسه برگزار نشد. وزیر ارشاد و معاون هنری ایشان پیگیر هستند تا جلسه دوم در هفته جاری یا نهایتاً هفته آینده برگزار و وضعیت از سرگیری فعالیت‌های تئاتری مشخص شود.

آشنا ضمن اظهار امیدواری از اینکه جمع‌بندی جلسات مدنظر به نتیجه خوبی ختم شود، تأکید کرد: با این شرایط کرونایی که تئاتر باز و مجدداً تعطیل شود، نمی‌توان برنامه‌ریزی درستی را برای فعالیت‌های تئاتری انجام داد. اگر تئاتر به گروه ۲ مشاغل منتقل شود دیگر چنین مشکلی وجود نخواهد داشت و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تئاتری به درستی انجام می‌شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود گفت: نسبت به جلسه‌ای که برگزار و صحبت‌هایی که در آن مطرح شد، این امیدواری را دارم که بعد از برگزاری جلسه دوم مشکل تئاتر حل و فعالیت‌های تئاتری به زودی از سر گرفته شوند.