به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین ایوب سلحشور (فرزند ارشد و وصی مرحوم فرج‌الله سلحشور) طی نامه‌ای به نمایندگی از دیگر وراث این کارگران، ضمن تشکر و قدردانی بابت اهتمام مسئولان سازمان صداوسیما برای تولید سریال "حضرت موسی(ع)"، نگرانی و اعتراض شدید خود را نسبت به حذف قسمت‌های زیادی از فیلمنامه و انجام تغییرات گسترده در قالب و محتوای قسمت‌های باقی‌مانده این مجموعه اعلام کرد. 

وصی مرحوم سلحشور در این نامه به استناد "قانون مالکیت فکری و معنوی"به ریاست سازمان صداوسیما متذکر شده که هرگونه ایجاد تغییر، پژوهش و بازنویسی فیلمنامه مرحوم سلحشور بدون اذن و اجازه وراث، غیرقانونی و خلاف شرع تلقی می‌شود. 

این خانواده پیگیری حقوقی بابت دخل و تصرف و تغییر در محتوای فیلمنامه را بدون اذن و اجازه، برای خود محفوظ اعلام کرده‌اند. 

گفتنی است که فیلمنامه قرآنی و فاخر "موسی کلیم الله"(ع) به عنوان آخرین یادگار هنرمند فقید فرج الله سلحشور در هفتاد و دو قسمت به نگارش درآمده که مالکیت حقوقی و معنوی آن در سال ۱۳۹۰ در دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام مولف ثبت شده است. 

اخیراً ابراهیم حاتمی‌ کیا با پذیرش کارگردانی این اثر فاخر قرآنی، از پژوهش و نگارش مجدد فیلمنامه سخن گفته بود که ظاهراً این تغییرات، نگرانی خانواده فرج‌الله سلحشور را به عنوان مسئول حراست از چارچوب فکری و محتوایی آثار پدرشان به همراه داشته است. 

گفتنی است که بعد از تولید و پخش موفق سریال "یوسف پیامبر(ع)" در داخل و خارج از کشور، جهانیان به تولید فیلمنامه فاخر "موسی کلیم الله(ع)" چشم دوخته‌اند. متن این نامه در پی می‌آید: 

احتراما معروض می‌دارد، قبول کارگردانی سریال "حضرت موسی کلیم‌الله (ع)" توسط برادر عزیز و ارجمند جناب ابراهیم حاتمی‌کیا و اهتمام مسئولین آن سازمان برای تولید این اثر جهانی، خبر خوشی بود که کام علاقمندان به هنر دینی و انقلابی را شیرین و پس از سالها، بارقه‌ی امید در دل مشتاقان به ساخت این اثر قرآنی روشن نمود. ولی متاسفانه خبر بازنویسی و پژوهش دوباره‌ی این اثر و حذف قسمت‌هایی از فیلمنامه مرحوم فرج‌الله سلحشور، کاممان را تلخ و افکار عمومی را با این سئوال مواجه نمود که دلیل حذف ۲۲ قسمت از ۷۲ قسمت فیلمنامه‌ی مذکور و خلاصه نمودن آن در ۵۰ قسمت چیست؟! این چندمین بار است که فیلمنامه "موسی کلیم‌الله (ع)" نوشته مرحوم سلحشور، بدون هیچ اذن و اجازه‌ای مورد بازنویسی و تغییرات گسترده قرار می‌گیرد. بطوری که آگاهان معتقدند با این تغییرات، فیلمنامه جدیدی بوجود آمده که با فیلمنامه قبلی بسیار متفاوت است و اگر مرحوم پدر زنده بود قطعا اجازه‌ چنین تغییراتی را نمی‌داد و از مالک اثر نیز همین انتظار می‌رود. بی‌شک وراث مرحوم سلحشور نیز مانند ایشان، وفق شرع و قانون، مالکیت معنوی فیلمنامه مذکور را که در تاریخ ۱۳۹۰/۳۰۲۳ به شماره ۲۶۸۱ در دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است از آن خود دانسته و پیگیری حقوقی بابت هرگونه دخل و تصرف و تغییر در محتوای آن را بدون اذن و اجازه‌ی آنان، وظیفه خود می‌دانند. با تشکر از پیگیری آن مقام ارجمند.