سرویس استان‌های هنرآنلاین: شامگاه سه‌شنبه به میزبانی نگارخانه وصال این آیین با وجودی برگزار شد که سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و چهره‌های هنری حضور داشتند و توسط مرضیه احمدی فخر، دبیر جشنواره گزارشی کوتاه قرائت کرد.

وی گفت: پیش از هر چیز از همراهی هنرمندان سپاسگزار هستم زیرا با تمام اتفاقاتی که افتاد روز پایانی فرا و این رویداد به سرانجام رسید.

احمدی فخر ادامه داد: این جشنواره در دو بخش برنامه‌ریزی‌شده بود که یک نفر پیکسوتان فارس را به تهران معرفی کنیم بدین منظور استاد غلامحسین صابر معرفی شد و در بخش بعدی با نظر شورای هنری متشکل از ۱۰ هنرمند آثاری انتخاب و نمایشگاهی به میزبانی نگارخانه نارنج بر پا شد.

وی با  بیان اینکه نیاز به چنین جشنواره‌ای بود اعلام کرد: از تمامی کسانی که در این راه یاری‌مان کردند سپاسگزارم تا بدین ترتیب از یک اسفند جشنواره آغاز شود و کار همدلانه به مقصود برسد.

غلامرضا یوسفی نژاد در این آیین گفت: روزها درگذشتند تا هنرمندان آثاری را با دستان خویش جان ببخشند، اما در این روزها اتفاقات تلخ و شیرینی رقم خورد.

جشنواره تجسمی فجر فارس

وی با بیان اینکه ٦٠٠ اثر از ۴۳۰ هنرمند ارسال شد افزود: آنگاه خبری در خصوص تعطیلی مطرح شد، سپس این نگارخانه در روزهایی که پلمپ گردید موجب نگرانی هنرمندان شد؛ اما، امروز بسیار خرسندیم که پس دو سال وقفه شاهد برگزاری آئین پایانی اولین جشنواره هنرهای تجسمی فارس هستیم.

پس از صحبت‌های یوسفی نژاد، بیانیه هیئت‌داوران قرائت شد سپس در ادامه از برگزیدگان تقدیر شد که در بخش نقاشی تندیس، تقدیرنامه و جایزه نقدی اول به مریم شریفی شورجه،  جایزه دوم به صابر طاهری و نجمه پورشجاع موفق به کسب مقام سوم شد.

همچنین در این بخش از زهرا مقانلو، محمد بهارلو، زهرا مستمند، سمیه سهراب پور، مریم گوگردی، آرزو فقیه، شیدا بردبار، اسما رجبی تقدیر شد؛  این در حالی بود که جشنواره تجسمی فجر فارس جایزه برگزیده بخش طراحی را به سید محمد احمدی اهدا کرد و در بخش گرافیک و تصویرسازی از نگار بنی هاشمی و ابوالفضل رهروان تقدیر شد؛ البته این بخش ۲ برگزیده داشت که تندیس، تقدیر و جایزه جشنواره به نجمه راسخ و زهره عباس زاده اهدا شد.

در بخش عکاسی جشنواره تجسمی فجر فارس از حمید رضا دلبخش و علی جوادی رونیزی تقدیر به عمل آمد و علی محمدی راد موفق شد تندیس تقدیر و جایزه نقدی را کسب کند؛ بخش نقاشی‌خط این جشنواره نیز تنها یک برگزیده داشت که تندیس،تقدیر و جایزه نقدی به رها عبدالهی تعلق گرفت.

جشنواره تجسمی فجر فارس

جشنواره تجسمی فارس در بخش ویدیو آرت از  ناهید نادری تقدیر کرد و تندیس و تقدیر و جایزه نقدی به داوود نادری به‌عنوان برگزیده این بخش اهدا شد؛ این در حالی بود که مریم خلیفه برگزیده بخش مسابقه این رویداد شد.

در ادامه این مراسم تقدیر از اسدالله آهنی، محسن مقدسی، جواد علیزاده، سلمان هاشم پور، افشین فخرایی، عبدالرسول حکیم، لیلا دستان، علی اکبر حقیقت نیا، تیرداد محمدی، محسن راست منش، محمدعلی پرواز، نسرین رحیمی حقیقی در مقام اساتید، پیشکسوتان و هنرمندان تقدیر به عمل آمد.