سرویس تجسمی هنر آنلاین: محمدصادق نیک نهاد که نمایشگاه عکس‌هایش با عنوان "روایتی از سکوت" همزمان با روز جهانی موزه‌ها در موزه امام علی (ع) به نمایش در آمده است، به هنرآنلاین گفت: این عکس‌ها در دوره سال‌های 2010 تا 2013 گرفته شده است و مبنای آن‌ها یک سری اسامی و مفاهیم فلسفی بود که در کتب مختلف وجود داشت.

او ادامه داد: خیلی مایل بودم این اسامی را به مفاهیم تجسمی تبدیل کنم، مفاهیمی هم چون، اشراق، وحدت، کثرت، ربایش، جذبه، ابدیت و...

این هنرمند عکاس گفت: این عکس‌ها را روی بوم‌های بزرگی چاپ کردم که در نهایت به 10 اثر رسید و من از اثر یک تا ده، مهندسی کردم که از نقطه پیدایش تا ابدیت را به ترتیب به تصویر بکشم.

نیک نهاد

نیک نهاد گفت: البته این تابلوها شخصاً هر کدام مفهوم خودشان را دارند و خوشبختانه به تصاویری که می‌خواستم اتفاق بیافتند نزدیک هستند.

او اظهار داشت: همه این آثار بر مبنای مفاهیم مکاتب مختلف هنری قرن بیستم به خصوص سه مکتب کوبیسم، اکسپرسیونیسم و امپرسیونیسم شکل گرفته است.

این هنرمند گفت: من این آثار را در سال 94 در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآوردم، اما به دلیل مصادف شدن با فاجعه منا به خوبی دیده نشد.

نیک نهاد اظهار داشت: این نمایشگاه حاصل 120 هزار فریم عکس بود که سعی شده بود بدون ادیت با حفظ اصالت عکس به عنوان شکلی عملی برای نمایش عناصر مکتبی به دست بیاید. در نهایت این آثار به "ایکوم" ارجاع داده شد و دکتر بهشتی و آقای محیط طباطبایی نظرات خود را اعلام کردند و خانم درنا حمیدی به عنوان کیوریتور به من معرفی شدند.

photo_2017-05-07_13-07-55

او گفت: خانم حمیدی که این آثار را دیدند گفتند که این آثار، آثاری موزه‌ای هستند که باید در این مکان‌ها به نمایش دربیایند و بعد از این بود که با کمک موزه امام علی شرایط برگزاری این نمایشگاه ایجاد شد.

این هنرمند گفت: قرار است بعد از این نمایشگاه، این آثار به چند کشور اروپایی فرستاده شود و در جریان یک تور در این کشورها به نمایش دربیاید.

این نمایشگاه تا 9 خرداد در خیابان حضرت ولی عصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار میزبان علاقه‌مندان به هنر تجسمی است.