به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کتابشهر ایران، به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر، ورکشاپ نقاشی علیرضا سعادتمند، هنرمند نقاشی با حضور دانش آموزان تهرانی در نمایشگاه دائمی آثار هنری "نگار مکتب­‌خانه" برگزار شد.

علیرضا سعادتمند هدف از این ورکشاپ را تقویت روحیه جمعی و نمایش تجربه­های مشترک دانش‌­آموزان کارآموز هنر خواند و گفت: دانش‌­آموزان در این قبیل فعالیت‌­های مشترک و جمعی هنری، یاد می­‌گیرند فارغ از فردیت و نفع شخصی، تجربه‌­های اجتماعی خود را به اشتراک بگذارند.

این هنرمند نقاشی که تاکنون نمایشگاه‌های نقاشی زیادی در ایران و خارج از کشور برگزار کرده، خاطرنشان کرد: در عصری که متاسفانه فردگرایی انسان‌­ها پررنگ‌­تر شده، برای فرو ریختن دیوار انحصار­گرایی و فردیت‌­گرایی باید روحیه جمعی و توجه به منافع عمومی و ملی را تقویت کرد و نقاشی یکی از بهترین شیوه­های برای تحقق و تعمیم این روحیه در جامعه است.

وی با بیان اینکه شیوه تدریس نقاشی در ورک‌شاپ نگار مکتب‌خانه شبیه به هنر "گرافیتی" و تکنیک چاپ "استنسیل" است، اظهار کرد: دانش­‌آموزان امروز در این ورک‌شاپ نقاشی تلاش کردند که با همذات‌پنداری مشترک، هنر دیوانگاری را تجربه کنند.

علیرضا سعادتمند

بیش از 3 هزار دانش‌­آموز تهرانی سال گذشته در ورک‌شاپ‌­های نقاشی و نقاشیخط نگار مکتب­‌خانه شرکت کردند.

تاکنون بیش از 2 هزار اثر هنری شاخص از 70 نفر از هنرمندان طراز اول نقاشی، نقاشیخط و خوشنویسی چون جلیل رسولی، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی‌جاه، کامبیز درمبخش،  احمد وثوق احمدی، علی رخساز و اسماعیل آشتیانی در نمایشگاه نگار مکتب خانه در معرض دید دانش آموزان و علاقمند آثار هنری قرار گرفته است.

نمایشگاه دائمی آثار هنری که با عنوان ابداعی نگار مکتب به همت کتابشهر ایران در گالری مجتمع سرچشمه افتتاح شده است، هر روز از ساعت 8 صبح تا 17 میزبان دانش­آموزان و علاقمندان آثار هنری است.