به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه زمانی در تهران برگزار شد که کشور ایتالیا مهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود و استعدادها و مفاخر خود را در زمینه چاپ کتاب به نمایش درآورد.

کیفیت فوق‌العاده‌ تصویرگری‌های ایتالیایی که در این نمایشگاه ارائه شده از تاریخ هنری می‌گوید که در طول چهل سال گذشته توسط هفده هنرمندان بزرگ خلق شده است.

 برنامه ریزی این مجموعه توسط موسسه فرهنگی ایتالیا در مادرید و برلین با همکاری نمایشگاه کتاب کودک بلونیا انجام شده و پس از نمایش موفق نمایشگاه در مادرید، بلونیا، برلین، ابوظبی، صوفیا، پکن و قاهره، در تهران به نمایش درآمده است.

 از جمله هنرمندان مطرح شرکت کننده در این نمایشگاه می‌توان به روبرتو  اینوچنتی و لورنزو ماتوتی و همچنین هنرمندان جوان و مستعد فیلیپ جوردانو و آریانا وایرو اشاره کرد. تلاش این دونسل از هنرمندان در جهت راهکارهای خلاقانه در ساختار جدیدی برای کتاب‌های تصویری می‌باشد که در ایتالیا و خارج از آن معرفی شده‌اند و مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند. همچنین جوایز زیادی را از آن خود کرده‌اند.

علاقه مندان برای بازدید می‌توانند تا 9 خرداد ماه  روزهای عادی از ساعت 9تا13 و 14 تا 19 و در ایام ماه رمضان از ساعت 9 تا 16به نگارخانه لاله مراجعه نمایند.