سرویس تجسمی هنرآنلاین: نقاشی معروف ژان میشل باسکیت که به سال 1982 خلق شده است توسط یک بیلیونر ژاپنی با نام یوساکو مازاوا به قیمت 110 میلیون و 500 هزار دلار در حراج ساتبیز خریداری شد. این قیمت  به یقین  در فهرست گران‌ترین قیمت‌هایی است که در حراجی‌های هنر معاصر معامله شده است. آرت مارکت نیوز از این رقم به عنوان دومین رقم گران در تمام حراجی‌های  هنر معاصر نام می‌برد.

گریگوری بیلو، مدیر بنیاد هنر معاصر در کنفرانس خبری ساتبیز گفته است که چنین روزی فعلا از خاطر هنردوستان نمی‌رود و فراموش نخواهد شد. از این رویداد همچنین به عنوان رویداد مهم تاریخی در تاریخ هنر معاصر یاد می‌شود که ممکن است تا چند سال آتی کمتر نظیر آن رخ دهد.

ژان میشل باسکیت  متولد سال 1960 در 28 سالگی به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت. او از معدود هنرمندان آمریکایی- آفریقایی‌تبار بود که خیلی زود به شهرت بین‌المللی رسید. شهرت او شاید بیش از همه به خاطر آثار او در سبک نئواکسپرسیونیسم باشد.

شخصی که نقاشی ژان میشل باسکیت  را در حراجی ساتبیز خریداری کرده است، بیلونری ژاپنی با نام یوساکو مازاوا از شناخته شده‌ترین مجموعه‌داران حال حاضر هنر معاصر جهان است.

باسکیت