به گزارش هنرآنلاین، دکتر تکتم فرمانفرمایی، مدیر گالری فرمانفرما گفت : "نخستین نمایشگاه گالری فرمانفرما، پیکره و پیکره نمایی به دلیل حضور پررنگ آثار اساتید و پیشکسوتان هنر ایران با  محوریت رویکرد فیگوراتیو که توانسته امکان مقایسه شکلی و معنایی در این باره را مهیا سازد و نیز درخواست های مکرر هنردوستان تا دهم خرداد ماه 1396 تمدید شد."

او گفت :" گالری فرمانفرما در دو طبقه و با 9 سالن نمایشگاهی دایر شده که این سالن‌های کوچک و بزرگ برگزاری نمایشگاه‌هایی با چیدمان‌های گوناگون را امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این یک سالن مختص نمایش ویدیوآرت نیز در نظر گرفته شده که مجهز به سیستم پیشرفته است. فروشگاه آثارهنری این گالری نیز تنها به ارائه نقاشی‌های کوچک با قیمت‌های کمتر از یک میلیون تومان می‌پردازد تا امکان خرید آثار هنری را برای علاقه‌مندان فراهم کند."

فرمانفرمایی یادآوری کرد:" این گالری تازه تأسیس خواهد کوشید در زمینه پژوهش و نیز شناسایی توانمندی های تازه در هنرهای تجسمی گام های موثری بردارد."

گفتنی ست این روزها اگر به تماشای نخستین نمایشگاه این گالری نوظهور بروید، جلوه هایی جذاب از هنر مدرنیستی ایران چشمان تان را خیره خواهد کرد؛ یک سالن از گالری فرمانفرما به نمایش آثاری از ایرج زند اختصاص یافته است. ده سال پس از مرگ این هنرمند تعدادی از مجسمه‌ها و نقاشی‌های او در کنار هم قرار گرفته تا نشان دهنده برخوردی متفاوت با پیکره‌نمایی باشد. مجسمه‌های مشهور زند که حاصل برش و خم کردن صفحات فلزی دو بعدی و تبدیل آنان به حجم‌ها و فرم‌های سه بعدی است، از تمامی جهات قابل دیدن و دارای هویت هستند. علاوه بر این در تابلوهای نقاشی زند هم شاهد همان فیگورها هستیم که این بار  به صورت دو بعدی در میان انبوه رنگ‌ها دیده می‌شوند.

نمایشگاه گروهی آثار فیگوراتیو بزرگان هنر ایران در گالری فرمانفرما

در این نمایشگاه یک اثر هم از آیدین آغداشلو به نمایش است. تابلویی تامل برانگیز از مجموعه معروف آغداشلو، "معما" که در سال 92 خلق شده و در آن نیم تنه زنی برآمده از عصر رنسانسی در لباسی مجلل، از هویت معاصر خود پرسش می کند؛گذشته از معنای هول انگیز این اثر نمی توان چیره دستی آغداشلو و مهارت چرخش قلم موی او را در ترسیم تمام جزییات دوران باشکوه نقاشی کلاسیک را نادیده انگاشت.  سیما بینا، آوازه خوان شناخته شده کشورمان با سه تابلوی نقاشی در این نمایشگاه حاضر است؛ او که سال 1349 از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران از رشته نقاشی فارغ التحصیل شده، بعد از سالها بار دیگر آثارش را بر دیوار یک گالری به تماشا گذاشته است؛ در آثار او که با تکنیک ترکیب کلاژ و نقاشی به وجود آمده‌اند در میان رنگ‌های گرم و در هم پیچیده می‌توان فیگورهای مبهمی را یافت که بدون پرداختن به جزئیات دیده می‌شوند، نقاشی هایی او از نوستالژی از دست رفته و یا رویایی همیشگی یاد می کنند و در فضایی تغزلی و شیرین از هویتی می گویند که در میان فیگور و انتزاع به مرز خواب و خیال در آمیخته اند.

در این نمایشگاه که فرناز محمدی آن را نمایشگاه‌گردانی کرده است آثاری ازآیدین آغداشلو، ژازه تباتبایی،،هانیبال الخاص،محمود جوادی پور، مهدی سحابی، ایرج زند، منوچهر معتبر، ناصر اویسی، پروانه اعتمادی... به تماشا است.

نشانی گالری فرمانفرما کریمخان زند، خردمند شمالی ، اعرابی 2 است و ساعات بازدید  از ١١ تا ١٩ هر روز هفته جزء دوشنبه‌ها  است.