سرویس تجسمی هنرآنلاین: رضا رزم که قرار است نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان "پیروزی سزان" در گالری آتبین به نمایش در بیاید به هنرآنلاین گفت: تکنیک من در این آثار بیشتر با کاردک و ماژیک است که من رنگ‌ها را به صورت لایه لایه روی هم گذاشته‌ام .

او ادامه داد: این رنگ‌گذاری‌ها متاثر از تکنیک "پل سزان" است اما از لحاظ فرمی  و طراحی با آثار او متفاوت است و به فضای نقاشی‌های آغاز قرن بیستم نزدیک است و رگه‌هایی از طراحی‌های "اگون شله" در آن دیده می‌شود.

این هنرمند نقاش گفت: ابعاد آثاری که قرار است در این نمایشگاه بر روی دیوار برود، کوچک‌ترین آن در ابعاد 80 در 100 است. بنا براین ابعاد، پیش‌بینی می‌شود که 20 یا 22 اثر در این نمایشگاه به تماشا در بیاید.

رضا رزم

رزم گفت: آثار این نمایشگاه به سمت فیگورهای انسانی رفته است که در واقع درصد زیادی از آن‌ها آثار فیگوراتیوی هستند که وجوه اکسپرسیون هم دارند.

او اظهار داشت: من به واسطه فعالیت‌های سینمایی هم که دارم، سعی کردم کادربندی‌های هر اثر متاثر از دوربین باشد و بیشتر به آن اندیشیدم که این فیگورها به نوعی در برابر دوربین هستند.

این هنرمند نقاش گفت: بنا بر این تجربه نسبت‌های کلاسیک در کادربندی در این آثار بیشتر مورد توجه قرار گرفته و کادرها معمولا کادرهای بریده شده‌ای است و ما با برش در تصاویر مواجهیم.

رزم گفت:در این آثار به نوعی پرسپکتیو بهم ریخته است و به واسطه شکل فیگورها رنگ‌ها نیز آن حالت واقعی خود را از دست داده‌اند و فضای جدیدی را به تصویر کشیده‌اند.

رضا رزم

لازم به یادآوری است نمایشگاه آثار رضا رزم با عنوان "پیروزی سزان" جمعه این هفته 29 اردیبهشت در گالری آتبین افتتاح می‌شود و تا 8 خردادماه در خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک 42 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.