سرویس تجسمی هنرآنلاین: در چهارمین آدینه اردیبهشت‌ماه هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در گالری‌های تهران حاضر شده‌اند تا عکس‎ها، آثار حجمی و نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. این هفته، با 22 افتتاحیه و 46 فرصت گالری‌گردی، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.

آرت سنتر باغ: نمایشگاه مرور آثار کامبیز درم‌بخش 22 اردیبهشت‌ماه در آرت سنتر باغ واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 2 خرداد میزبان علاقمندان به کاریکاتورهای و نقاشی‌های این هنرمند باسابقه ایرانی است.

آرته: نمایشگاه عکس‌های مارال اقبالی با عنوان "مادی"  22 تا 29 اردیبهشت در گالری آرته واقع در ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 333 برقرار است.

آریا: نمایشگاه انفرادی طراحی‌های چوبی و نقش فرهاد فروتنیان از 22 اردیبهشت تا 10 خرداد در گالری آریا واقع در ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک 10  ادامه دارد.

آریانا: نمایشگاه عکس‌های انوش اوحدی با عنوان "کرشمه خورشید" 23 تا 28 اردیبهشت در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره 9 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

ایوان: نقاشی‌های هرمز مه‌منش با عنوان "سایه خاموشی" که بهنام کامرانی آن را گردآوری کرده است از 22 اردیبهشت تا 5 خرداد در تهران، الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ به نمایش در می‌آید.

بنیاد لاجوردی: نمایش "دیگر- دیگرگونگى؛ حکایت شیخ صفى و هر چیز گستردنى" زیر مجموعه پروژه "کیوریتوریال به عبارت دیگر" 22 اردیبهشت ماه در بنیاد لاجوردی افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه با کیوریتوری فرشته موسوی و با آثاری از فرهاد احرارنیا، بیتا قزل ایاغ، ایرین انَستس و رنه گبرى، سهند حسامیان، ندا رضوى پور، سعید روانبخش، بویه سادات‌نیا و حسین والامنش؛ "فرش" به عنوان چیزى گستردنى در بررسی رشته‌اى از مناسبات اجتماعى و حرفه‌اى در حوزه هنر نقشی مفهومى ایفا مى‌کند. این نمایشگاه پژوهش‌محور، زمینه‌هاى گوناگونی را در بر می‌گیرد و نگرشی متفاوت به تلفیق‌های هنرمندانه، نهادى و سازمند ارایه مى‌دهد. این رویکرد در دو بخش اصلى - که در ارتباط با یکدیگرند و در گونه‌هاى متفاوت بازنمایى حضور دارند- عملى شده است.  یک بخش شامل برگزیده‌ای از آثار هنرى که در آن‌ها "فرش" و یا هر شکل/مفهوم گستردنى، به چالش کشیده شده، واسازى شده، یا به‌عنوان امکان‌هاى جایگزین بازتولید شده است؛ بخش دیگر شامل بسترى دیدارى، شنیدارى و نوشتارى که از ماده‌هاى پژوهشى، آرشیوى و مستند ترکیب شده است. علاقه‌مندان می‌توانند از 22 اردیبهشت تا 31 خرداد ماه، همه روزه از ساعت 16 تا 21 از این نمایش در بنیاد لاجوردی به نشانی تهران، خیابان نجات الهی، خیابان سپند (شرقی)، ساختمان شماره 32، پلاک 20، طبقه همکف دیدن کنند.

بهنام دهش‌پور: این نمایشگاه آثار نقاشی، شامل بیش از 16 اثر است که نگارخانه بهنام دهش‌پور به نمایش در می‌آید. عبدی اسبقی، ف- اخلاقی، ترانه ابراهیمی، الیکا ابراهیمی قاجار، عالمه باقریان، مهناز پسیخانی، عبدالحمید پازوکی، پونه جعفری‌نژاد، هیرو شیخ‌الاسلامی، ناصر عزیزی، محمدهادی فدوی، نیلوفر قادری‌نژاد، رایکا میلانیان و فرزانه محجوبی آثار نقاشی خود را در قالب تکنیک‌های متفاوت به نمایش خواهند گذاشت. نمایشگاه "آثار نقاشی و حجم بر روی تخم شترمرغ" نیز برای چهارمین بار در نگارخانه بهنام دهش‌پور برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل 25 اثر نقاشی و حجم بر روی تخم شترمرغ است. آثار ف-اخلاقی، پونه اوشیدری، سارا ابری، درسا اسدی، احمد آریا منش، فریماه تابعی، سیامک خازنی، مهشید رحیم تبریزی، مجتبی رمزی، علی رضوی، امیر حسین ردائی، علیرضا سعادتمند، آتیلا سابو، نفیسه شهدادی، هیرو شیخ الاسلامی، رنه صاحب، ناصر عزیزی، محمد هادی فدوی، اسدالله فقیهی، کمال الدین قطب، اسدالله کیانی، بهداد لاهوتی، احمد محمد پور وگیزلا وارگا سینایی در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.این نمایشگاه  روز جمعه 22 اردیبهشت ساعت 16 الی 20  افتتاح می شود و تا 27 اردیبهشت، ساعت 12 الی 19 در خیابان شهید لواسانی(فرمانیه غربی)، روبروی مدرسه بوعلی، خیابان شهید جباریان(فروردین سابق)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک 13 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

بیست و شش: "خودنگاره‌های همگانی" نمایشگاه مجسمه‌های هادی عرب نرمی است که از 22 اردیبهشت تا 2 خرداد در فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 3 برگزار می‌شود.

ثالث: نمایشگاه "کتاب‌خوانی برای خیابان‌های تهران" مریم فیروزی از 22 اردیبهشت تا 2 خرداد در گالری ثالث واقع در خیابان کریم‌خان، بین ایرانشهر و ماهشهر ، پلاک 148 دایر است.

دلگشا: "اسب‌ها و لبخندها" نمایشگاه آثار پورنگ پورعطایی است که 22 اردیبهشت تا 1 خرداد در خیابان کریم‌خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر، پلاک 30 به تماشا در می‌آید.

دید: آثار پروین هانی طبائی از 22 اردیبهشت ماه در محل جدید گالری دید به نمایش در می آید.این نمایشگاه تا دوم خرداد در ضلع شرقی خانه هنرمندان، خیابان عاصم ترابی، نبش کوچه اردلان، پلاک 24، طبقه دوم به نمایش در می آید.

راه ابریشم(لاله): نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "انباشت" از عصر جمعه 22 اردیبهشت 96 در گالری راه ‌ابریشم (لاله) افتتاح خواهد ‌‌شد. سالومه سوزنچی، سمیرا داورفرا، سحر مختاری، فرزین فروتن و آرمین عبدی هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند. این نمایشگاه تا 5 خرداد در بلوار کشاورز، بین وصال و قدس، شماره 210، طبقه چهارم ادامه دارد.

زیر زمین دستان: "نا محسوس" نمایشگاه طراحی‌های علی بهشتی در زیرزمین دستان است که از 22 تا 29 اردیبهشت در خیابان فرشته (فیاضی) ، خیابان بیدار ، شماره ۶ به نمایش در می‌آید.

سایه: نمایشگاه نقاشی‌های نادره حکیم اللهی با عنوان "پناهنده" از 22 تا 25 اردیبهشت در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک  33 برپاست.

شلمان: "سفر آب" نمایشگاه آبرنگ‌های حسنعلی لقایی است که از 22 اردیبهشت در گالری شلمان به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه تا 27 اردیبهشت در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 ادامه دارد.

طراحان آزاد: "خط تولید" نمایشگاه اینستالیشن  پانته آلاچین از 22 تا 28 اردیبهشت ماه در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس،پلاک5 میزبان علاقمندان هنر است.

فردا: گالری فردا در این هفته نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی با انتخاب بامداد رضوانیان را روی دیوار خواهد برد. این نمایشگاه که "دست هایم" نام دارد 22 تا 27 اردیبهشت در گالری فردا برپا خواهد بود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 2 مراجعه کنند. سارا آتش‌هوش، مهسا اینانلو، مریم اسکندری، کوثربرکتی، ستایش بناساز،  داوود پـیـراسـبـقـی، فـرهـاد تـوکـلـی، زهـراجـعـفـری، مـونـا حـسـین‌زاده، سمیه رحمانی، سلاله رستمی، آرش رضـاپور، ستاره رضایی، مهسا رحیمی، شهرزاد زمهریری، مریم زحمتکش، زهرا زمانی، مهدیه ساقیان، سیناسالاری، ملیسا صباغی، بیتا صفایی، زینب رهبری‌خواه، احمد صفری، آزاده طاهریان، ملیکا طهماسبی، احسان علیزاده، رضاعمادی، سپیده فیروزی، سلیمان فرخی،  داوود کــاظـمـی‌کـیـا، سـاحـل گـازرانـی، شـهرزاد گردبگـلی، لالـه مـاهـر، حـمـیـدرضا محمدی، محـسن نویدی، سهـراب نـبـی‌پـور و مـلیـحـه نـعمتی هنرمندانی هستند که استاد رضوانیان برای حضور در این نمایشگاه انتخاب کرده است.

گلستان: نمایشگاه نقاشی‌های حسن چراغچی 22 تا 27 اردیبهشت در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 322 به نمایش درمی‌آید.

نقش جهان:  نمایشگاه نقاشی هما شاکریان  با عنوان "جان دوباره" جمعه 22 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 در گالری "نقش جهان" با حضور علاقمندان هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا 27 اردیبهشت در نگارخانه نقش جهان به آدرس نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی 2، پلاک 9 برقرار است.

نگر: خط‌نگاره‌های علیرضا شیرافکن از 22 تا 27  اردیبهشت در گالری نگر به آدرس قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 33، زنگ سوم به نمایش در می آید.

هفت ثمر:نمایشگاه انفرادی تاپیسری فاطمه چاووشی نسب 22 تا 27 اردیبهشت در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 به نمایش در می آید.

هما: نمایشگاه طراحی و نقاشی های احمد مرشدلو از 22 اردیبهشت ماه در گالری هما برپاست. مردم حاشیه ، زنان و مردان معمولی موضوع اصلی آثار اوست.این نمایشگاه تا 5 خرداد در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

ادامه نمایشگاه‌های پیشین:

آ: شهرو خردمند هنرمند پیشکسوت و باسابقه کشور پس از سال‌ها دوری از فضای نمایشگاهی با مجموعه‌ای تحت عنوان "میان دو پرده" به گالری آ می‌آید.این نمایشگاه که اولین نمایشگاه این گالری در سال جدید است  تا 26 اردیبهشت‌ماه در خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره 7 به تماشا در می‌آید.

آتبین: "شهر گاو، موش و دیگران" نمایشگاه آثار مهرناز غفوری و حسین شاه طاهری است که  تا 26 اردیبهشت در گالری آتبین واقع در خیابان ولی‌عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می‌آید.

اُ: نمایشگاه نقاشی‌های امید بازماندگان هنرمند جوان کشور تا 26 اردیبهشت در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، برپا خواهد شد.

الهه: نمایشگاه نقاشی‌های نوید فرد  تا 25 اردیبهشت در گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی، پلاک 33 میزبان علاقمندان به هنر است.

امکان: نمایشگاه آثار سینا ممتحنی با عنوان "شب روشن" تا 25 اردیبهشت در گالری امکان واقع در میدان هفت تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

بنیاد پژمان / کارخانه آرگو: "دماغ به دماغ" پروژه/نمایشگاهی از آثار هنرمندان اسلاو و تاتار است که به همت بنیاد پژمان در کارخانه آرگو برپا می‌شود. در این نمایشگاه، ترجمه‌ای تازه به زبان فارسی به مجموعه‌ ترجمه‌های چیدمان چند زبانه‌ "لِکتور" به زبان‌های بومی جاگورا، عربی، لهستانی، آلمانی، دانمارکی، فلمنکی و اسپانیایی اضافه می‌شود و هم‌زمان با این نمایشگاه ترجمه‌ فارسی "درباره‌ گردآورنده‌ها" اثر «دیوید جوزلیت» که در مهر‌ماه منتشر شد، رونمایی می‌شود. این نمایشگاه روز جمعه 15 اردیبهشت از ساعت 11 صبح افتتاح می‌شود و تا 9 شب ادامه دارد. این نمایشگاه تا 23 تیر ماه در تهران، خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است.

ساربان: نمایشگاه انفرادی نقاشی نیلوفر قادری‌نژاد تا 25 اردیبهشت در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 برقرار است.

سیحون: نمایشگاه نقاشی‌های نعیمه رزاقی با عنوان "گل جامه‌گان" تا 27 اردیبهشت در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 به نمایش در می‌آید.

شیرین: نمایشگاه آثار رضا هدایت تا 27 اردیبهشت در گالری شیرین برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13، شماره 55، گالری شیرین مراجعه کنند.

شیرین دو: نمایشگاه آثار امیر بختیار سنجابی با عنوان "هستی رنگین" نیز تا 27 اردیبهشت در گالری شیرین برپاست.

صا: نمایشگاه خوشنویسی مشبک و مس با عنوان "مشق عاشقی" آثار  محمد گلرخ هستند که تا 24 اردیبهشت ماه در پاسداران ، بوستان هشتم، پلاک 1344، طبقه همکف برپاست.

فرشته: نمایشگاه گروهی نقاشیخط با ارائه آثار بزرگان این حوزه  تا 26 اردیبهشت در شریعتی، پایین‌تر از پل صدر ، جنب شهر کتاب شماره 1671 برقرار است

ماه: نمایشگاه نقاشی‌های زهرا شفیع با عنوان  "وارونگی" تا 2 خرداد در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 266 به نمایش در می‌آید.

مهروا: نمایشگاه طراحی‌های امیر بهادر فلاحتی با عنوان "اشکال من"  تا 25 اردیبهشت در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 گالری مهروا به نمایش در می‌آید.

نیاوران دو: نمایشگاه نقاشی مهدی علیزاده تا 24 اردیبهشت  ماه در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران دایر است.

والی: نمایشگاه نقاشی‌های  بهزاد بزرگی با عنوان "دختران سرزمین فیروزه" تا 26 اردیبهشت در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 به نمایش در می‌آید.

ویستا: نمایشگاه نقاشی کیوان عسگری با عنوان "در بی‌نهایت خود خواب دیدن"  تا 25 اردیبهشت‌ماه در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک11 برقرار است.

هوم: گالری هوم نمایشگاه نقاشی‌های رویا عبدوسی را با عنوان "یک بسته سیگار در تبعید" 11 خرداد ماه در خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره 2، طبقه اول برگزار می‌کند.

محسن: نمایشگاه آثار دیجیتال مملی شفاهی تا 27 اردیبهشت در گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 ادامه دارد.

هور: نمایشگاه آثار هنرمند درگذشته داود امدادیان تا 2 خرداد در نگارخانه هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 دایر است. داوود امدادیان در سال ۱۳۲۳ در شهر تبریز به دنیا آمد و از همان کودکی علاقه خود را به نقاشی نشان داد. در دوران نوجوانی چند دوره هنرمند برگزیده شهرهای گوناگون شد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای تزئینی تهران در سال ۱۳۵۳ موفق به دریافت یک بورس تحصیلی در کشور فرانسه گردید و رهسپار پاریس شد. او لیسانس هنرهای تجسمی خود را از دانشگاه سوربون پاریس در سال ۱۳۶۰ دریافت کرد. در همین حال جوایز بین‌المللی زیادی را نیز از آن خود کرد. او در سال 1383 در پاریس درگذشت.داوود امدادیان را بیشتر با نقاشی‌های منظره می‌شناسند، درخت در نقاشی‌های او کیفیتی عجیب و متافیزیکی دارند.

آب/انبار: نمایشگاه عکس‌های نیوشا توکلیان با عنوان "می‌دانم چرا شورشی آواز سر می‌دهد" تا 29 اردیبهشت در گالری آب انبار واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، پلاک 2 ادامه دارد.

دنا: نمایشگاه گروهی مولتی مدیا با عنوان "انسان دشواری وظیفه است(1) توان دوست داشتن و دوست داشته شدن" که فرشید پارسی‌کیا آن را گردآوری کرده با ارائه آثاری از  آرش تنهایی، محسن ثقفی، حمید جانی‌پور، بابک حقی، مصطفا دهقانیان، یاسمن رسولی، فرشید شفیعی، زُروان، فرشاد عسگری‌کیا، سارا کاوه، رحیم مولائیان، سیاوش مقیمیان و احسان نصری تا 25 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقه‌مندان برپا خواهد بود. گالری دنا در خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک 4 قرار دارد. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

محسن(پاسیو): "فراخوان جایزه حمایتی تاداگرنت ۲۰۱۷ در قالب یک چیدمان تعاملی" برنامه‌ فاندینگ هنر دیجیتال است که برای  هنرمندان ایرانی و بین‌المللی شرایطی مطلوب جهت بسط و تکمیل ایده‌ فراهم می‌آورد و با برنامه‌هایی منحصر به فرد از آنها حمایت می‌کند.این جایزه حمایتی که توسط گالری محسن راه‌اندازی و تأمین مالی شده، به پروژه‌ای بینارشته‌ای و تعاملی اعطا می‌شود که به بهترین شکل بسط یافته و قابل ارائه باشد. برندگان این جایزه هر ساله به موازات تادااکس سازه خود را به نمایش درمی‌آورند.این جایزه تاکنون از سه پروژه‌ درخور توجه در حوزه‌ نیومدیا حمایت فنی و مالی کرده است.تاداگرنت ۲۰۱۷ از تولید و عرضه‌ آثار منتخب در زمینه‌ی نیومدیا تا سقف ۵۰۰۰ دلار حمایت خواهد کرد.علاقمندان می توانند تا 27 اردیبهشت به گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 مراجعه کنند.

موزه هنرهای معاصر تهران: نمایشگاه منتخب آثار موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان "مسافران برلین و رم" تا خردادماه 96 در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله دایر است.